شناسهٔ خبر: 119105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی:

انجام بازرسی و عیب یابی های دوره ای از سیستم روشنایی گردنه قوشچی

روشنایی گردنه قوشچی رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از انجام بازرسی و عیب یابی های دوره ای از سیستم روشنایی گردنه قوشچی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، امیر یدبیضا رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان ایمن سازی با سیستم روشنایی است که نگهداری و عیب یابی از عملکرد این سیستم جهت برقراری روشنایی کافی و ایمنی کاربران جاده ای همواره مورد توجه و از برنامه های اصلی این اداره کل است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای استان که سیستم روشنایی از ملزومات تردد شبانه در آن بوده  گردنه قوشچی در محور ارومیه - سلماس است که بصورت متناوب بازرسی و عیب یابی دوره ای و نگهداری این سیستم روشنایی انجام می‌گیرد.

ید بیضا ادامه داد: در همین راستا هم اکنون عملیات بازرسی و عیب یابی دوره ای سیستم روشنایی گردنه قوشچی توسط پیمانکار طرف قرارداد این اداره کل انجام می‌گیرد و درجهت اجرای صحیح این عملیات و تشخیص دقیق علت خاموشی ها و رفع ایرادات و نیز اطمینان کامل از راه اندازی دوباره سیستم، لازم است بازدیدهای مربوطه بر روی سیستم روشن و در روز انجام پذیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۹۴۷ عدد از چراغ های هشدار چشمک زن در محورهای مواصلاتی استان نصب و تعمیر شده و در این مدت همچنین ۱۰۱۲ عدد از چراغ های روشنایی یا تابلو های برق در جاده های ارتباطی تعمیر شد.