شناسهٔ خبر: 119118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ابرکوه اعلام کرد:

صدور بیش از ۲۸ هزار بارنامه در شهرستان ابرکوه طی ۶ ماه نخست سال جاری

مهندس عظیمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه گفت:طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲۸ هزار بارنامه در سطح شهرستان ابرکوه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، عظیمی رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای ابرکوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش راهداری اظهار کرد: اجرای آسفالت گرم به میزان بیش از یک تن آسفالت و با متراژ ۸ هزار و ۷۶۰ مترمربع در تقاطع حسین‌آباد، جبران افتادگی پشت پل‌ها با ۲۳ تن آسفالت گرم به متراژ ۲۵۰ مترمربع، لکه‌گیری و سیلکت راه‌ها با ۶۰۲ تن آسفالت سرد، برداشت ۱۰۰ درصد پل‌ها در سامانه BMS از جمله این اقدامات است.

وی افزود: احداث ۲ پل باکسی، ۶ مورد تنقیه پل‌ها، خط‌کشی راه‌ها به طول ۸ کیلومتر، نصب ۳۵۰ متر گارد ریل، تعمیر ۶۰ متر گارد ریل، نصب پنج چراغ چشمک‌زن، تعمیر ۷ چراغ چشمک‌زن، نصب ۱.۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی، تعمیر تابلو اطلاعاتی به متراژ ۷ مترمربع، اصلاح شیب شیروانی به طول ۸ کیلومتر از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه طی ۶ ماه نخست امسال است.

عظیمی تسطیح حریم راه‌ها به متراژ ۷۰۰ هزار مترمربع، شانه سازی جاده‌ها به طول ۵ کیلومتر، ساخت ۷۰۰ متر مسیر انحرافی، شستشوی ۷ هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در ابرکوه برشمرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه در حوزه حریم راه در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: شناسایی ۷ مورد تجاوز به حریم راه و صدور اخطار کتبی، ۳ مورد توقف کار تجاوز به حریم راه‌ها و تنظیم صورت‌ جلسه با همکاری نیروی انتظامی، ۲ مورد اخذ نمایندگی و اجرای حکم در بحث حریم راه‌ها، ۳ مورد پیگیری اخذ خسارت به ابنیه راه از طریق بیمه، ۱۶ مورد شناسایی اضافه تناژ و انجام ۵۰ مورد کنترل دروازه‌ای از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حمل ‌و نقل تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال اعزام زائرین اربعین حسینی در قالب ۱۷ دستگاه اتوبوس، اعزام زائرین امام رضا (ع) به مشهد در قالب ۱۷ دستگاه اتوبوس صورت گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ابرکوه با اشاره به صدور ۲۵ کارت هوشمند و همچنین ابطال ۲۴ کارت هوشمند، اظهار کرد: در نیمه ابتدایی امسال تمدید یک هزار و ۶۰ کارت هوشمند انجام‌شده است.

عظیمی میزان صدور معاینه فنی سنگین در شهرستان ابرکوه را ۲ هزار و ۶۴۱ مورد و میزان صدور بارنامه در سطح شهرستان را ۲۸ هزار و ۵۲۹ مورد عنوان کرد و افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۵ مورد معرفی افراد جهت تأسیس شرکت‌های باربری صورت گرفته است. همچنین ۲۱ مورد شکایت رانندگان داشتیم که به آن رسیدگی شده است.