شناسهٔ خبر: 120709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ متر مربع از زمین‌های شهری استان مرکزی صادر شد

سند مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ مترمربع از زمین‌های شهری این استان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی(مرکزی) حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، گفت: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی، از سال ۱۳۹۴ در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته و تمام اسناد دفترچه‌ای سال‌های گذشته با تعامل و همکاری نهادهای مختلف استانی بدون کمک مشاور و دفاتر سطح شهر به تک برگی تبدیل شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی عنوان کرد: تعداد کل اسناد دریافت شده از سال ۹۵ تا سال گذشته سه هزار سند بوده که امسال ۳۰۰ سند تک برگی صادر شده است.

انعامی ادامه داد: سند مالکیت ۳۵ هزار و ۵۱ مترمربع از زمین‌های شهری این استان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ قانون زمین شهری صادر شده است که پنج هزار و ۴۲۱ متر مربع از این زمین‌ها داخل محدوده و ۲۹ هزار و ۶۳۰ متر مربع نیز داخل حریم هستند.

وی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۶۳۰ مترمربع از این اراضی در فراهان، ۳۶۲ مترمربع در اراک، ۲ هزار و ۳۹۰ مترمربع در تفرش، ۳۰۴ مترمربع در ساوه و ۲ هزار و ۳۶۵ مترمربع در شهرستان کمیجان قرار دارند که سند مالکیت ( تحصیل اراضی ) صادر شده است.

وی با اشاره به دریافت صورت‌ مجالس تفکیکی اراضی و واحدهای سهم دولت در طرح های مشارکتی و تجاری نیز گفت: امسال دریافت صورت مجلس در طبقات ۳۳۰ مورد و در سطح ۲۶۸ مورد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت نیز خاطرنشان کرد: تمام پرونده‌های مطروحه در دادگاه استان پس از ارائه لوایح و طرح شکایت و شرکت در نشست‌های رسیدگی توسط کارشناسان حقوقی اداره کل با تعامل و همکاری مشاورین و وکلا مورد دفاع قرار گرفته و آراء صادره ( له و علیه دولت) به منظور ثبت نهایی در سامانه یکپارچه املاک و حقوقی و ارائه گزارش به سازمان ملی ارسال شد.

انعامی گفت: تعداد رای له و علیه ۱۰۰ رای و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین زمین‌های دولتی ۶۰ قطعه بوده است.