شناسهٔ خبر: 120752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

‌ برگزاری هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌ها در کرمانشاه

کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌ها با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و دیگر مدیران ارشد عضو این کمیسیون در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها با حضور منوچهرفخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و دیگر اعضا در سالن شهید سلیمانی  استانداری کرمانشاه برگزار شد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه ها که با محوریت ایمن سازی دور برگردان کارخانه سیمان غرب برگزار شد گفت: ایمن سازی های انجام شده در این نقطه پرحادثه از استانداردهای تعریف شده بالاتر است ولی باز هم شاهد وقوع تصادفات در این محور هستیم.

وی گفت: محور شریانی کرمانشاه به بیستون در باند رفت و برگشت یکی از پر تردد ترین محورهای کشور است که در محل دوربرگردان کارخانه سیمان غرب و باتوجه به عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، شاهد تصادفات جاده ای در این نقطه پرحادثه هستیم.

کرمی در ادامه افزود: اقدامات کوتاه مدتی از قبیل: نصب علائم، چراغ چشمک زن، نصب نیوجرسی و... انجام شده است ولی جواب گوی مشکلات نیست، طرح های مطالعاتی و پیشنهادات این اداره کل برای ساخت تقاطع غیر هم‌سطح آماده و جهت تصویب به این کمیسیون ارائه شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات انجام شده برای ایمن سازی دور برگردان کارخانه سیمان غرب از استانداردهای تعریف شده و دستورالعمل های صادره بیشتر است ولی این محل نیاز به تقاطع غیر هم‌سطح یا زیرگذر دارد و باید برای ساخت تقاطع اقدام شود.

کرمی گفت: دوربرگردان کارخانه سیمان غرب به دلیل قرار گرفتن در محل ماشین هایی که قصد ورود یا خروج از کارخانه سیمان و یا حرکت به سمت باند رفت در محور کرمانشاه به همدان را دارند به یکی از نقاط پرحادثه استان تبدیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: وجود ۱۶ دسترسی های آنتنی از جمله؛ شهرک صنعتی فرامان، ورودی روستای موجود در حاشیه و عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط کاربران جاده ای، باعث بروز حوادث در این نقطه شده است.