شناسهٔ خبر: 121071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان انجام پذیرفت؛

الحاق ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان اصفهان 

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از الحاق ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: با اقدامات بعمل آمده تاکنون اراضی مورد نیاز برای ۹۱ هزار و ۸۱۸ واحد با احتساب شهرهای جدید و ۴۱ هزار و ۵۴۱ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تامین شده است.  

وی اذعان داشت: به همین منظور و در جهت سرعت بخشی به تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در سطح استان اصفهان تا کنون ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است.  

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی است گفت: ماده ۱۰ قانون جهش تولید به این موضوع پرداخته و صراحتاً اعلام کرده است که با درخواست وزارت راه و شهرسازی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ظرف ۲ ماه اراضی مربوطه را در اختیار آن وزارتخانه قرار دهند.    

قاری‌قرآن بیان داشت: مطابق با این قانون چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.