شناسهٔ خبر: 121074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان:

۲ هزار و ۸۷۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در گلستان در حال احداث است

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از احداث دو هزار و ۸۷۰ واحد مسکونی در گلستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان): اسدالله پناه یزدان شامگاه شنبه ۱۲ آذر ماه یا حضور در برنامه تلویزیونی حرف حساب گفت: یکی از اصلی ترین علل عدم پیشروی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان کمبود زمین بود که امروزه از این مانع عبور کردیم.

وی افزود: تا کنون ۳۳۶ هکتار زمین در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که از این مقدار ۲۷۴ هکتار متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و باقی آن، اراضی مازاد دستگاه های اجرایی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از پالایش ۹۷ درصدی متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: تا به این هنگام ۹۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی گلستانی در این طرح ثبت نام کرده که سه و ۵۷۰ نفر از آن ها نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند.

پناه یزدان همچنین افزود: در جلسه شورای مسکن گلستان که عصر شنبه ۱۲ آذرماه با حضور استاندار، جمعی از مدیران استانی و فرمانداران گلستان برگزار شد، الحاق واحدهای متوقف شده و فاقد متقاضی مسکن مهر به طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد.

وی در پاسخ به این سوال که علت کندی پیشرفت مسکن ملی شهرستان کلاله چیست، گفت: با توجه به حادثه‌ای که پیش از این در جوار این واحدها رخ داده بود در حال بهسازی خاک هستیم و تلاش می کنیم با کمترین هزینه و بهترین کیفیت این اقدام را انجام دهیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان، هم‌چنین در خصوص افزایش قیمت مسکن و پایین آمدن قدرت خرید مردم اظهار کرد: طراحی واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس متراژهای متفاوت است و افراد با آورده های بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می توانند نسبت به خرید این واحدها اقدام کنند.