شناسهٔ خبر: 121407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اصفهان خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان

برگزاری نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان به مناسبت هفته پژوهش از ۱۴ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی منصوری مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سالجاری (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین)، و به مناسبت هفته پژوهش و نوآوری، نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان طی روزهای ۱۴ لغایت ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.   

وی افزود: این جشنواره براساس همکاری مشترک دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان و شرکت عمران شهر جدید بهارستان با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی استان برنامه‌ ریزی شده و هم اکنون در حال برگزاری است.  

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه راه و ساختمان و فراهم کردن امکان معرفی این محصولات به سازندگان و فعالان صنعت راه و ساختمان در جهت کمک به جهش تولید مسکن است.  

وی شناسایی ظرفیت‌های موجود استان و استفاده از توانمندی متخصصان برای رفع نیازها و چالش‌های فناورانه موجود در صنعت ساخت را از اهداف اصلی این جشنواره بیان کرد.  

منصوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و شرکت‌های تولیدی خلاق، استارتاپ‌هاکه دارای ظرفیت بلقوه و بالفعل برای رفع نیازها و چالش‌های موجود صنعت راه و ساختمان و امکان بومی سازی مواد و مصالح نوین را دارند از ۱۴ لغایت ۲۰ آذرماه سالجاری می‌توانند با تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌های فناورانه نسبت به ارسال طرح، توانمندی‌ها و پیشینه خود اقدام کنند.  

وی بیان داشت: پس از ارزیابی طرح‌ها، توانمندی‌ها و محصولات ارسال شده توسط کمیته داوران متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌های متولی صنعت راه و ساختمان استان از طرح‌های منتخب جهت شرکت در مرحله پایانی جشنواره و ارائه محصول خود دعوت می‌شود.  

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره در قالب رویدادی با حضور جمعی از مسئولان، فعالان حوزه ساخت و ساز و انبوه‌سازان مسکن برگزار می‌شود و منتخبین به معرفی طرح خود می‌پردازند و پس از داوری به سه طرح برتر جوایزی اعطا می‌شود.  

وی ابراز داشت: فرآیند داوری طرح‌ها چند مرحله‌ای بوده و بعد از پایان جشنواره، طرح‌های برتر پس از طی مراحل قانونی، انجام آزمایشات و اخذ گواهینامه مورد حمایت قرار می‌گیرند.