شناسهٔ خبر: 121497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: 

پیشرفت ۷۵ درصدی ۵.۹ کیلومتر از پروژه احداث باند دوم سه راهی سد به چادگان

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون ۱۲.۱ کیلومتر از پروژه احداث باند دوم سه راهی سد به چادگان بهره برداری شده است، گفت: هم اکنون ۵.۹ کیلومتر از این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت احداث پروژه باند دوم سه راهی سد به چادگان اظهار داشت: طول کل این مسیر ۳۱ کیلومتر است که تا کنون ۱۲.۱ کیلومتر آن با عرض اساس تمام شده ۱۱.۷۲ متر به بهره‌برداری رسیده است.  

وی عنوان داشت: احجام به کار رفته برای این میزان از پروژه شامل ۱۴۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۳۵ هزار و ۹۵۰ مترمکعب خاکریزی، ۴۷ هزار و ۱۹۰ مترمکعب زیراساس و اساس، دو هزار و ۳۲۰ مترمکعب بتن ریزی، ۲۴ هزار و ۹۲۷ تن آسفالت و ۵۶۳ تن آرماتوربندی بوده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا کنون برای این میزان از مسیر ۳۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵.۹ کیلومتر دیگر از این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجرا قرار دارد، گفت: احجام این میزان از پروژه شامل ۳۶۱ هزار و ۸۰ مترمکعب خاکبرداری، ۲۳۰ هزار و ۱۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۴۲ هزار و ۴۸۰ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۴۷۰ مترمکعب بتن ریزی و ۲۷۸ تن آرماتوربندی بوده است.  

شاهسوندی در خصوص ۱۳ کیلومتر باقیمانده از این پروژه بیان داشت: هشت کیلومتر آن بصورت دو خط و پنج کیلومتر دیگر به صورت چهار خطه احداث می‌شود.  

وی گفت: احجام مورد نیاز برای این میزان از پروژه شامل ۳۲۴ هزار خاکبرداری، ۴۵۹ هزار خاکریزی، ۷۰ هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس، ۳۷ هزار و ۸۲ تن آسفالت، چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۵۱۰ تن آرماتوربندی است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: براساس برآوردهای بعمل آمده مطابق با فهرست بها سال ۱۴۰۱ برای انجام کار مسیر باقیمانده این پروژه یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و برای تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.