شناسهٔ خبر: 122089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه:

طرح ویژه سلطانیه نهایی می‌شود

زنجان سلطانیه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه گفت: برگزاری دو کمیته راهبری و دعوت از مدیر کل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی برای بازدید میدانی در یک ماه گذشته، حاکی از اراده جدی این اداره برای نهایی کردن طرح ویژه سلطانیه است.

حمید رضا سرداریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با اشاره به روند بررسی طرح ویژه سلطانیه، گفت: در راستای تکمیل و تصویب مطالعات انجام شده دو کمیته راهبری برگزار شده و همچنین بازدید میدانی و بررسی دقیق توسط دکتر ابراهیمی، مدیر کل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی و تیم همراه به دعوت اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه اوایل سال گذشته بودجه طرح ویژه سلطانیه در اختیار اداره کل قرار گرفت و با یک شرکت مشاور قرار داد بسته شد تا نسبت به تهیه نقشه جدید پایه اقدام کرده و مطالعات شهر سلطانیه امروز آماده شده و مراحل تصویب را طی می کند. 

سرداریان افزود: این طرح تخصصی بوده و ظرافت و پیچیدگی های بسیاری را دارد و در این میان نیاز است به خوبی بررسی شود و جلسات متعدد کمیته راهبری برگزار می شود و در این کمیته از ظرفیت اساتید دانشگاهی، شورای شهر، میراث فرهنگی،شهرداری و نهادی های ذی مدخل استفاده شده است تا یک تصمیم درست انجام شود تا به سطح شهر توسعه یافته گردشگری برسد. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این طرح عقب نیست و از اوایل سال گذشته مطالعات طرح آغاز شده و طرح تهیه و در مراحل تصویب نهایی است.  

سرداریان متذکر شد: این طرح تهیه شده نیازمند کارشناسی و بررسی دقیق می باشد تا بتواند آن هدف ویژه بودن این طرح را محقق کند.