شناسهٔ خبر: 122842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سایر استان‌ها برگزار شد؛

نشست تخصصی آموزه های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی در دزفول

دکتر جامع معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از برگزاری نشست تخصصی آموزه های زلزله بم همزمان با روز ایمنی ساختمانها در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرستان دزفول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به روز ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: استان خوزستان و شهر دزفول امروز میزبان نشست تخصصی آموزه های زلزله بم است، در نشست امروز که با حضور مدیران شهری شهرستان دزفول، مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزار شد، سیاستهای شرکت بازآفرینی شهری به ویژه موارد و جزئیات بسته های تشویقی نوسازی در بافتهای هدف با رویکرد کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جامع اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران و ادارات کل راه و شهرسازی کشور از امروز به مدت سه روز با همکاری ۱۰۵ شهر از ۳۱ استان کشور نسبت به برگزاری همایش "آموزه های زلزله بم" اقدام می کنند که در استان خوزستان این نشست سوم دیماه در شهر دزفول، چهارم دیماه در آبادان و پنجم دیماه در شهرستان اهواز برگزار می شود.

وی ادامه داد: در پایان نشست هر روز و پس از تبیین موارد ساخت و ساز ، مدلهای مقاوم سازی، نحوه مشارکت های مردمی، آخرین تسهیلات مصوب بازآفرینی و ... تسهیلگران، توسعه گران و مدیران شهری در یکی از محلات هدف حضور یافته و با مردم از نزدیک درباره اهمیت نوسازی و ساخت و ساز و مشکلاتشان گفتگو می کنند.