شناسهٔ خبر: 122844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی چهار سال آ ینده؛

۶۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده کشور ساخته خواهد شد

لواسانی نشست سفیران نوسازی در زنجان نماینده شرکت بازآفرینی ایران گفت: طی چهار سال آینده ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده ساخته خواهد شد و در حال حاضر ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در این محلات در مراحل ساخت قرار دارد.

موسی لواسانی نماینده شرکت بازآفرینی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه در کل کشور ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد، گفت: از این میزان ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی، ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی و ۵۹ هزار هکتار بافت حاشیه‌ای و سکونت گاه‌های غیر رسمی است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ وسعت شهری ۲۳ درصد سطح شهرها معادل یک سوم جمعیت در این مناطق ساکن هستند، ابراز داشت: در این محلات دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار وجود دارد که فاقد هر گونه سازه بتنی و فلزی هستند.

این مسئول آگاه گفت: ۱۰ میلیون نفر در این مناطق در معرض خطر هستند و در این محلات با کوچک‌ترین زلزله جان ساکنین به خطر می‌افتد.

لواسانی با بیان اینکه نوسازی واحدهای مسکونی در اولویت دولت است، گفت: این مهم با مشارکت مردم، سازندگان و سرمایه گذاران براساس مشوق‌های پیش بینی شده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم نوسازی و احداث واحدهای مسکونی است، افزود: ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در محلات بافت فرسوده ساخته خواهد شد و در حال حاضر ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل ساخت قرار دارد.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: شتاب‌گیری نوسازی مسکن در بازآفرینی شهری از اهداف دولت است و برای این منظور بسته تشویقی درنظر گرفته است.