شناسهٔ خبر: 123108 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای موفق عملیات وارسی پروازی سامانه‌های کمک ناوبری رادیویی، بصری، طرح‌ها و مسیرهای هوایی/جزئیات ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز اجرای موفق عملیات وارسی پروازی سامانه‌های کمک ناوبری رادیویی، بصری، طرح‌ها و مسیرهای هوایی، جزئیات ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره)، آموزش دانشجویان مراقبت پرواز از مهرماه و رشد ۲۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته بخشی از مهم‌ترین عناوین اخبار در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رشد ۲۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته

مطابق آمار از ابتدای سال تا کنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است که این عدد برای پروازهای بین‌المللی به ۱۵۸ درصد افزایش می‌رسد.

جزئیات ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام و ارتقاء امنیت سفر مسافران

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام جزئیات طرح ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در این فرودگاه گفت: با این اقدام علاوه بر اینکه به کسب و کارهای تاکسی‌های اینترنتی آسیبی نمی‌رسد بلکه امنیت سفر مسافران ارتقاء می‌یابد.

آموزش دانشجویان مراقبت پرواز از مهرماه

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید شامل رشته خلبانی، ایمنی زمینی، امنیت هوانوردی و مهمانداری خبر داد.

افزایش پروازهای عتبات در فرودگاه‌های استان مازندران

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از افزایش پروازهای عتبات عالیات تا ۱۱دی ‌ماه و آغاز پروژه اجرای روکش آسفالت باند فرودگاه شهدای ساری در بازه زمانی پنج روزه خبر داد.

توسعه شبکه پروازی فرودگاه گرگان/ کیش جدیدترین مقصد پروازی فرودگاه گرگان

با توسعه شبکه پروازی فرودگاه گرگان، پروازهای گرگان - کیش - گرگان از دوم دی ماه انجام شد.

فرودگاه مهرآباد پیشران در اعزام و پذیرش مسافر

از ابتدای سال تاکنون و طی ۸ ماه گذشته، در خصوص حمل و نقل هوایی بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به فرودگاه مهرآباد اختصاص دارد که بیش‌ترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه  ۸ میلیون نفر بوده و بیشترین میزان نشست و برخاست نیز  ۷۰ هزار فروند ثبت شده است.

مسافران پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها وضعیت پرواز خود را پیگیری کنند

بنا بر اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با توجه به بارش برف و باران و شرایط نامساعد جوی در بیشتر مناطق کشور، بایستی مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه‌‎های کشور از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.

نصب سیستم یخ زدایی در فرودگاه اردبیل تا دو هفته آینده

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سیستم یخ زدایی در فرودگاه اردبیل، از نصب این سیستم تا دو هفته آینده خبر داد.

تخفیف دانشجویی بلیت هواپیمایی هما

سرپرست روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) اعلام کرد: برای دانشجویان، همسر و فرزندان همراه آنان، در پروازهای بین المللی هما، نرخ تخفیف ۱۰ درصدی بلیت اعمال می‌شود.

اولین پرواز گرگان_کیش

اولین پرواز گرگان_کیش با حضور فرماندار گرگان، مدیرکل و معاونین اداره فرودگاه‌های استان گلستان و جمعی از مسؤلین انجام‌ شد.

فرودگاه اراک تنها فرودگاه مجری خدمات زمینی/ استفاده از نقطه طلایی حمل و نقل ترکیبی در اراک

فرودگاه بین المللی شهدای اراک تنها فرودگاه مجری خدمات زمینی است که در حوزه آموزش نیز فعال بوده و با توجه به موقعیت لجستیکی استقرار ریل، جاده و فرودگاه در کنار هم، از ظرفیت ویژه حمل و نقل ترکیبی برخوردار است.

تشییع پیکر مطهر شهید در شرکت هواپیمایی آسمان

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در شرکت هواپیمایی آسمان برگزار شد.

پیام تبریک مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌مناسبت روز سپاه حفاظت هواپیمایی

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی روز سپاه حفاظت هواپیمایی را تبریک گفت.

اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در فرودگاه شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل فرودگاه‌های استان فارس با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس و جمعی از مسئولین برگزار شد.