شناسهٔ خبر: 123172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

آغاز عملیان نقشه برداری برای ثبت ۳۹۶ هکتار اراضی کاشان در سامانه شمیم 

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از شروع عملیات نقشه‌برداری ۳۹۶ هکتار اراضی ملی این شهرستان جهت تثبیت در سامانه شمیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت: مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اقدامات بعمل آمده در این اداره، اسناد مالکیت اراضی ملی بخش دو کاشان به مساحت ۵۰۹ مترمربع اخذ شد.  

وی افزود: این اسناد مربوط به پلاک ثبتی ۲۳۱۵ به مساحت ۲۹ مترمربع، پلاک ثبتی ۲۶۲۶ به مساحت ۲۷۰ مترمربع و پلاک ثبتی ۹۸۴۶ به مساحت ۲۱۰ متر مربع بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان داشت: عملیات نقشه‌برداری اراضی ملی مازگان پلاک های ۴۹ و ۵۰ به مساحت ۳۹۶ هکتار جهت تثبیت در سامانه شمیم آغاز شده است.  

وی افزود: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.  

آراسته گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.