شناسهٔ خبر: 123470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) اعلام کرد؛

رفع برخی نقاط حادثه‌خیز محورهای شهرستان‌های شاهرود و میامی

مهندس عمیدی2 با تلاش راهداران شرق استان سمنان برخی از نقاط حادثه خیز محورهای شهرستان های شاهرود و میامی مرتفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(شرق سمنان): امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) اعلام کرد: با تلاش راهداران نقاط حادثه خیز شاهرود و میامی کاهش یافت.

عمیدی در ادامه گفت: پنج نقطه حادثه خیز در شاهرود و میامی مصوب شورای فنی و مورد تائید پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان بود که عملاً سه مورد از آنها برطرف شده است.

وی افزود: راهداری و حمل و نقل از جمله اصلی ترین زیربناهای اقتصاد کشور است،

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) گفت: دو هزار و ۱۱۲ کیلومتر راه در شرق استان سمنان وجود دارد که ۵۰ درصد راه های استان سمنان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان، ۳۰۱ کیلومتر بزرگراه، ۲۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی است، افزود: در یک سال اخیر یکی از اصلی ترین اقدامات نگهداری از راه های موجود در شهرستان های شاهرود و میامی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه ۲۶ دستگاه ابنیه فنی در یک سال اخیر مرمت و تعمیر شده است، تاکید کرد: در شرق استان پنج نقطه پرحادثه وجود دارد که مورد تائید پلیس راه و سازمان راهداری نیز قرار گرفت لذا طی اقداماتی که انجام دادیم، دو نقطه به صورت قطعی ایمن سازی شده است که هر دوی آنها در محور عباس آباد -کاهک بود.

عمیدی گفت: دیگر نقطه حادثه خیز مسیر شاهرود به میامی محدوده موسوم به ستاره شب بود که دوربرگردان این مسیر مسدود و با رایزنی که با پلیس راه استان صورت گرفته احتمالاً این منطقه از جمله نقاط پرتصادف استان حذف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دو نقطه دیگر شامل مسیر  شاهرود – آزاد شهر تقاطع مجن است که برای کاهش تصادفات در آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه برای تقاطع مجن ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر کمیسیون عمران مجلس به شاهرود مصوب شده که به دنبال تخصیص آن هستیم تا بتوانیم تقاط غیرهمسطح آن را که ۱۴۷ میلیارد تومان نیز عقد قرارداد شده، به بهره برداری برسانیم، افزود: در سفر کمیسیون عمران مجلس مجموعاً ۴۲۵ میلیارد تومان برای راه و شهرسازی شرق استان مصوب شده که ۷۰ میلیارد تومان آن برای ۱۸ پروژه تا کنون ابلاغ شده است.

عمیدی بیان کرد: در حال اجرای پروژه میامی به سمت جیلان هستیم که از جمله درخواست های مکرر مردم منطقه بود، طول این محور ۵۱ کیلومتر است که در سه مقطع در قالب سه پروژه این جاده عقد قرارداد شده است، قطعه اول این محور به طول ۱۴ کیلومتر از سمت میامی آغاز به ساخت شد که خوشبختانه ۱۰ کیلومتر آن روکش آسفالت دارد .

وی افزود: محور شاهرود -طرود- معلمان نیز از جمله طرح هایی بود که بسیار مورد درخواست مردم است با پیگیری هایی که صورت گرفته توانستیم مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را بگیریم و امسال نیز در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار ساخت و بهسازی این جاده را گنجاندیم و ۱۰۰ میلیارد تومان مجوز برگزاری مناقصه پروژه را نیز دریافت کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: محور شاهرود به سمت گرگان شاهد تصادفات بسیاری بود که تا محدوده نکارمن به صورت بزرگراه این طرح اجرا شده و در سفر کمیسیون عمران نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای این طرح مصوب شد، همچنین قرارداد اجرای سه راهی نکارمن به  سه راهی تاش شامل تعریض محور، بسته شده است که در هفته های آتی کلنگ زنی این طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان انجام خواهد شد که امیدواریم با تعریض محور و رعایت ضوابط مقررات بتوانیم شاهد کاهش تصادفات در محور باشیم.

عمیدی گفت: سال گذشته ۸۱ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی برای محور شریف آباد، محمد آباد و پل ابریشم در میامی محقق شده که توانستیم قرارداد اجرای طرح های روستایی را منعقد کنیم اما با رقمی که تخصیص داده شد توانستیم ۳ کیلومتر از مسیر را اجرای آسفالت کنیم و  ۶ کیلومتر دیگر باقی مانده است.