شناسهٔ خبر: 123509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

اصلاح هندسی و رفع ۲۲ نقطه پرحادثه در شهرستان پاوه

کرمی مدیرل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به منظور ایمن سازی و تردد ایمن در محورهای شهرستان پاوه، طی ۹ ماهه سال‌جاری ۲۲ نقطه پرحادثه اصلاح هندسی و رفع شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در جهت کاهش تصادفات جاده ای و ایمن سازی نقاط پرحادثه در شهرستان پاوه اقدامی همچون رفع ۲۲ نقطه پرحادثه انجام شده است.

وی گفت: ۲ نقطه پرحادثه در محور پاوه به روانسر در گردنه شمشیر، ۹ نقطه پرحادثه در محور باینگان، ۷ نقطه در محور پاوه به نوسود و ۴ نقطه در محور پاوه به نودشه و نودشه به مریوان اصلاح هندسی و رفع شده است.

کرمی درباره اجرای عملیات روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان پاوه گفت: اجرای روکش آسفالت در محور روستایی خانقاه به گلال - دشه به طول ۴ کیلومتر، اجرای روکش آسفالت در محور کیمنه به بیرواس به طول ۳ کیلومتر، اجرای روکش حفاظتی در محور پاوه به نوسود به نودشه - مریوان، نودشه به نوسود - شوشمی و جاده باینگان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به طول ۴۰ کیلومتر و اجرای روکش حفاظتی در مقاطع تخریبی محورهای روستایی نجار - میوان - مزیدی - میرعبدلی و هانی‌گرمله به میزان ۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به طول ۱۸ کیلومتر انجام شده است.

وی درباره توسعه و تعریض پل‌های کم عرض افزود: تعریض یک‌دستگاه پل در محور اصلی پاوه به روانسر، تعریض پل در محورهای باینگان، محور پاوه به نودشه و تعریض ۱۴ دستگاه پل در محور پاوه به نوسود انجام شده است.

کرمی درباره ایمن سازی و نصب حفاظ های ایمنی در جاده های شهرستان پاوه گفت: نصب حفاظ گاردریل به طول ۵۰۰ متر در محور نودشه به مریوان در دو پرتگاه پرحادثه، نصب نیوجرسی در دو نقطه پرحادثه محور دوآب به هیروی به طول ۶۰ متر، نصب گاردریل در نقطه پرحادثه پاوه به روانسر به طول ۱۵۰ متر از دیگر اقدامات ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان پاوه است.

وی درباره برگزاری کلاس های آموزشی در جهت بالا بردن ایمنی موتور سواران و آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها گفت: در جهت کاهش تلفات جاده ای کلاس آموزش راکبین موتور سیکلت در روستاهای خانقاه، نودشه و شهرستان پاوه برگزار و به شرکت کنندگان کلاه ایمنی اهداء شده است و در مدارس روستاهای دشه و شمشیر برای دانش آموزان حاشیه راه‌ها کلاس آموزشی برگزار شده است.