شناسهٔ خبر: 124497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

ساخت ۵۱ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و خودمالک در چهارمحال و بختیاری

شورای اداری چهارمحال و بختیاری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برنامه نهضت مسکن استان را ساخت ۵۱ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و خودمالک دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن، برنامه استان حدود ۵۱ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و خود مالک است، گفت: از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۰ مسکن شهری یعنی سالیانه ۱۰ هزار و ۲۰۰ مسکن سهم استان است و بر این اساس تاکنون ۸۲ هزار و ۸۲۸ نفرثبت نام کرده اند.

وی افزود: براساس پالایش انجام شده ۲۳ هزار و ۴۴۵ نفر تأیید نهایی و ۱۸ هزار و ۴۲۱ نفر افتتاح حساب کردند، همچنین ۱۵ هزار و ۲۶۴ نفر بیش از ۴۰ میلیون تومان آورده داشته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به آمار پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر با بانک قرارداد بستند، سه هزار و ۴۰۰ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، یک هزار و ۹۴ واحد اتمام سفت کاری و سقف، ۱۷۵ واحد اتمام سفت کاری و ۴ هزار و ۳۰۰ واحد دارای پروانه ساخت دریافت کردند، همچنین حدود ۳۸۵ میلیارد تومان در این حوزه وام پرداخت شده است.

مقصودی با اشاره به رتبه برتر راه و شهرسازی استان درسطح کشور برای تأمین زمین،گفت: باید ۷۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی استان تأمین شود که تاکنون ۴۸۸ هکتار اراضی به طرق مختلف تأمین شده است.

وی در خصوص خودمالکین نیز گفت: ۲ هزار و ۹۳۴ واحد در قالب ۲ هزار و ۱۸ پروژه، مردم زمین داشتند و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: کار بزرگی که در سال جاری انجام شد؛ اقدام به تکمیل و آماده سازی منظریه شهرکرد و الهیه بروجن بود که پس از ۱۲ سال بخش‌هایی از این آماده سازی‌ها انجام نشده بود و با کمک مدیریت بحران و دستگاه های اجرایی استان، بخشی از عملیات انجام گرفت و بر اساس توافقات در سفر ریاست جمهوری و همچنین نائب رئیس مجلس به استان، قرار شد؛ با تهاتر زمین به ازاء ۲۰۰ میلیارد تومان در منظریه شهرکرد و ۹۰ میلیارد تومان در الهیه بروجن، این پروژه‌ها برای تکمیل آماده سازی تحویل شهرداری ها گردد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه با اشاره به زمان شناسی و اقدام متناسب، مطرح کرد: در تمامی امت‌ها خداوند متعال راهنما فرستاد تا مردم را از پلیدی‌ها باز دارد، انقلاب اسلامی ایران مصداق انقلاب انبیاء است و خداوند در این انقلاب یک راه، امام و محتوا قرار داده است که هیچکدام جدید نیست؛ اما باید حرکت مطابق زمان شکل گیرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام با تأکید بر اینکه باید چهارمحال و بختیاری یک کارگاه عملیاتی شود، اظهار داشت: مصوبات باید بیشتر عملیاتی شوند و به نظر جنبه‌های عملیاتی کار به خوبی دیده نمی‌شود.

وی به مشکلات ساکنین مناطق منظریه شهرکرد و الهیه بروجن نیز اشاره کرد و افزود: رفع مشکل این محلات مورد انتظار مردم است و باید در راستای ایجاد نشاط و امید، به کار سرعت بخشید.