شناسهٔ خبر: 124927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان:

۲ کیلومتر از محور فاریاب-زیارتعلی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید از محور زیارتعلی رودان معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان از بهره‌برداری ۲ کیلومتر محور فاریاب-زیارتعلی تا پایان سال جاری و آغاز عملیات اجرایی ۵.۵ کیلومتر دیگر آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، افراسیاب کمالی معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه بازید از عملیات راهسازی محور فاریاب – زیارتعلی که به همراه رئیسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اظهار داشت: مسیر فعلی فاریاب-زیارتعلی محوری با مشخصات راه روستایی است و بخش عمده ترافیک منطقه  از این مسیر تردد دارد، با احداث مسیر مناسب با مشخصات راه اصلی ضمن ارتقای مشخصات فنی محور سبب سهولت در تردد مردم منطقه، رونق بخشیدن به عرضه بهتر محصولات کشاورزی و ایجاد فرصت های اقتصادی می شود.

معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: مسیر موجود مسیری پرپیچ و خم و با قوس های تند به عرض آسفالت  ۷ متر و طول ۴۵ کیلومتر است و رشد جمعیت و توسعه کشاورزی منطقه احداث مسیر جایگزین را ضروری و دو چندان کرده است.

این مسئول تشریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی راه و شهرسازی احداث مسیر با مشخصات راه اصلی در دستور کار قرار گرفت که در سنوات گذشته حدود ۶/۶ کیلومتر از محور تکمیل و در حال بهره برداری است  و حدود ۲ کیلومتر آن تا پایان سال جاری آماده افتتاح می شود و همچنین عملیات اجرایی۵/۵ کیلومتر از آن بزودی آغاز خواهد شد.

کمالی تصریح کرد:  احداث این راه علاوه بر اینکه سبب دسترسی آسان تعدادی از بخش ها و شهرهای جنوبی کرمان به استان هرمزگان خواهد شد، کاهش طول مسیر، رفع نقاط حادثه و علاوه بر آن کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور را نیز در این محور به همراه خواهد داشت.