شناسهٔ خبر: 125378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سالجاری صورت گرفت؛

رشد ۱۰ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از طریق پایانه مرزی میرجاوه

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۴۳ تن کالا در قالب ۶۴ هزار دستگاه کامیون در ۱۰ ماهه سالجاری خبر داد که این میزان نشان دهنده ی رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد از جابجایی یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۴۳ تن کالا در قالب ۶۴ هزار دستگاه کامیون در ۱۰ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان مبادلات اقتصادی، ۸۶۹ هزار و ۱۴۷ تن کالا مربوط به صادرات ، ۲۹۳ هزار و ۵۹۶ تن مربوط به واردات و۳۳۰ هزار و ۸۰۰ تن مجموع ترانزیت صورت گرفته از طریق پایانه مرزی میرجاوه بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی را گاز مایع، پیاز و گوجه فرنگی عنوان کرد و افزود: برنج،موز وانبه نیز کالاهای وارداتی به استان را تشکیل می‌دهند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:مجموع ورودی و خروجی از پایانه مرزی میرجاوه بیش از ۳۵۰ دستگاه است.

کرد یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه ای و حمل و نقل بین المللی،افزایش مبادلات با کشورهای همسایه وپذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات از جمله برخی قابلیت های قابل توجه این پایانه مرزی می باشد و در این راستا تمام تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فراهم نمودن زیر ساخت‌ها در پایانه های مرزی بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است.