شناسهٔ خبر: 126229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خبر داد؛

رفع تصرف ۳۱ هزار و ۲۴۰ متر مربع از اراضی ملی استان اصفهان

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف ۳۱ هزار و ۲۴۰ مترمربع اراضی ملی و دولتی استان در یکماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد اظهار داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در در گستره ۱۱۵ شهر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی اذعان داشت: در یکماه اخیر، ۱۴ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: مساحت اراضی رفع تصرف شده ۳۱ هزار و ۲۴۰ متر مربع بوده است که با اقدامات بعمل آمده این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد.  

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.