شناسهٔ خبر: 126402 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

افزایش ظرفیت عملکرد بنادر کشور از ۱۹ به ۲۷۰ میلیون تن/الحاق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان سازمان بنادر 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت افزایش ظرفیت عملکرد بنادر کشور از ۱۹ به ۲۷۰ میلیون تن و الحاق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان سازمان بنادر از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افزایش ظرفیت عملکرد بنادر کشور از ۱۹ به ۲۷۰ میلیون تن

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد ۴۴ ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریایی و بندری را تشریح کرد و گفت: طی این سال ها ظرفیت عملکرد بنادر کشور از ۱۹ میلیون تن به ۲۷۰ میلیون تن رسیده است.

سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان براساس نقشه راه، راهبردها و الزام‌های از پیش ترسیم شده در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است.

پیاده‌‎سازی سامانه مدیریت تردد کامیون در بنادر کشور آغاز شد 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه هوشمندسازی سامانه مدیریت تردد کامیون در بندر بوشهر اجرا شده و اکنون تسری آن به سایر بنادر کشور در حال انجام است که بدون تردید بخشی از فرایندهای حضور ارباب رجوع داخل بنادر را کاهش می دهد.

سفارش ساخت چند فروند شناور خدماتی برای پهلوگیری ایمن کشتی‌ها 

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از رعایت کلیه الزامات کنوانسیونی و ایجاد تسهیلات منحصر به فرد دریافت و پالایش مواد زائد کشتی‌ها ابراز خرسندی کرد و وجود چنین ساز و کاری در سطح کشور را خدمت مؤثری در راستای ارائه خدمات به ویژه به کشتی‌های حامل کالاهای نفتی و تانکر برشمرد.

سفر اعضای تیم ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی به ایران 

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح اقدام سازمان بنادر و دریانوردی برای انجام ممیزی IMO تهیه و تدوین شده است، گفت: تلاش می‌شود تا با اجرای دقیق این طرح، برای انجام ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی آمادگی لازم از سوی ایران فراهم شود.

اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه احکام مستقلی خواهد داشت 

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد دریامحور بیان داشت: تلاش می‌شود تا با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی، این مقوله در برنامه هفتم توسعه کشور از احکام مستقلی برای اجرا برخوردار شود.

۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر تجاری شادگان انجام شده است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه روند سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی در بندر شادگان همواره ادامه دارد، گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این مجموعه بندری ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

الحاق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان سازمان بنادر 

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از پایان ساخت و الحالق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان شناورهای خدماتی این سازمان، خبر داد.