شناسهٔ خبر: 126413 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح ۲هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس /افتتاح ۲۱ طرح راهداری در استان خراسان رضوی و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه 

جاده ای در هفته ای که گذشت افتتاح ۲هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس و افتتاح ۲۱ طرح راهداری در استان خراسان رضوی و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه  از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح ۲۱ طرح راهداری در استان خراسان رضوی و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه 

با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی ۲۱ پروژه راهداری به ارزش ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۷ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال آغاز شد.

۲هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد 

با دستور وزیر راه و شهرسازی ۲هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

تشکیل قرارگاه جهادی راه روستایی در وزارت راه و شهرسازی 

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر، روستاییان عزیز را جزو شریف‌ترین مردم دانست که در عین توقع کم، پیشتاز انقلاب و پیشرو در عرصه تولید هستند.

کاهش حداکثری تصادفات با افزایش تعامل دستگاه‌های ذی ربط دست‌یافتنی است 

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرمانده کل انتظامی کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۰ باب قرارگاه و پاسگاه پلیس راه در استان های سراسر کشور طی ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

جابجایی بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت:۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و۴۱۱ تن کالا در قالب ۲۱۰ هزار و ۸۸۴ سفر ناوگان باری ، طی ۱۰ ماهه سالجاری در این استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد از لحاظ تناژ حمل شده رشد داشته است.

افزایش ۴ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 

رئیس مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:‌ اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند، نشان می دهد تردد های بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

تدوین برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات تا سفرهای نوروزی 

با دستور وزیر راه و شهرسازی برنامه عملیاتی کوتاه مدت کاهش تصادفات تا تعطیلات نوروز در معاونت حمل ونقل تدوین و مهرداد بذرپاش نشستی را با حضور نمایندگان دستگاه ها و سازمانهای مربوط برای ارائه و بررسی این برنامه داشت.

مازندران دومین استان پر تردد در سطح کشور شد 

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: برابر آمار به دست آمده طی۱۰ ماه سال جاری بیش از ۵۷۱ میلیون و ۹۳۸ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسید که حدود ۷.۵ درصد از ترددکل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه دومین استان پرتردد کشور قرار گرفته است.

پروژه تکمیل باند دوم محور قدیم تهران- قم به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید 

پروژه تکمیل باند دوم جاده قدیم تهران – قم به طول ۲۷ کیلومتر از پروژه های تفویضی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید.