شناسهٔ خبر: 126815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ارتباط تلفنی با مدیرکل راهداری همدان انجام شد؛

بررسی وضعیت راههای استان همدان در مجموعه خبری ساعت ۱۷ همدان

صادقی راد وضعیت راههای ارتباطی استان در ارتباط تلفنی با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بارش برف از امروز صبح موجب کندی تردد در برخی محورها، گردنه ها و برخی راههای روستایی شده است.

صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ارتباط تلفنی با مجموعه خبری ساعت ۱۷ همدان پیرامون وضعیت جاده های اصلی، فرعی و راههای روستایی و همچنین مسدود بودن یا نبودن راهها مطالبی را بیان کرد.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه گفت: اکنون همه راه‌های اصلی و فرعی استان همدان باز بوده و تردد در بیشتر جاده‌ها به ویژه گردنه‌های برف گیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

صادقی راد افزود: هم اکنون بیشتر نقاط کوهستانی و برفگیر و به وِیژه گردنه های استان لغزنده بوده و شاهد کولاک زمینی در این محورها هستیم.

او گفت: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را به همراه داشته باشند.

صادقی راد با توصیه به اینکه رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، تصریح کرد: با توجه به کاهش دید افقی در گردنه‌ها و لغزندگی معابر، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب در جاده‌ها حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: رانندگان باید در این روزها، قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های و محورهای کوهستانی استان از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir از وضعیت راه‌ها با خبر شوند.

صادقی راد به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نیرو با به کارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری مشغول برف روبی جاده‌های استان هستند.