شناسهٔ خبر: 128014 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح بیش از ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر/پیگیری تامین مسکن برای مناطق کم برخوردار

نهضت ملی افتتاح بیش از ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر، پیگیری تامین مسکن برای مناطق کم برخوردار، پرداخت بیش از ۶.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیگیری تامین مسکن برای مناطق کم برخوردار

معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخودار از پیگیری تامین مسکن برای این مناطق خبر داد.

تمامی ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی در خدمت طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بسته ۱۹بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده امکان مناسبی را برای مردم و ساکنان بافت ها و سازندگان ایجاد کرده است تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی در خدمت طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخودار است.

بیش از ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر افتتاح می‌شود

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر در مجموع ۲ هزار و ۷۱ واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

گشایش نمایشگاه دستاورد های طرح توانمند سازی محلات ۲۰۲۰

نمایشگاه دستاورد های طرح توانمند سازی محلات ۲۰۲۰ با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

تبریک وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز مهندس

وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن ۵ اسفند روز مهندس را به جامعه مهندسان کشور تبریک گفت.

فرصت سنددار شدن املاک تصرفی متعلق به دولت واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی تا پایان اسفند

بر اساس بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفندماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت سند در مناطق حاشیه‌نشین تا پایان اسفند

معاون وزیر راه و شهرسازی اعطای سند مالکیت به مالکان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی را منشأ اصلی تحول در این مناطق دانست و گفت: متقاضیان دریافت سند در این مناطق تا پایان اسفندماه مهلت ثبت‌نام دارند.

پیشنهاد احداث دو بیمارستان تاکستان و بهارستان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان مجری

مدیرکل برنامه، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از پیشنهاد احداث دو بیمارستان تاکستان و بهارستان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ جهت اجرا توسط سازمان مجری خبر داد و گفت: با ابلاغ قانون، سرجمع بیمارستان‌های در حال احداث توسط سازمان به ۳۳ پروژه خواهد رسید.

ارزیابی مخاطرات فرونشست اراضی الحاقی نهضت ملی مسکن برای ۶۰ پروژه

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام ارزیابی مخاطرات فرونشست و حریم گسلی اراضی الحاقی نهضت ملی مسکن برای حدود ۶۰ پروژه خبر داد.

پرداخت بیش از ۶.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

سرپرست بانک مسکن از پرداخت ۶ هزار و ۸۴۸ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.

پرداخت حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن گفت: بانک مسکن تا ابتدای اسفندماه سال جاری نزدیک به ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز کرده است.

پرداخت ۱۸ میلیارد ریال از سوی بانک مسکن به زلزله‌زدگان خوی

عضو هیات مدیره بانک مسکن از اعطای ۱۸ میلیارد ریال از سوی بانک مسکن به مردم زلزله زده شهرستان خوی بعلاوه ارسال مقادیری بسته کمک رسانی، پتو و بخاری گازی به این مناطق خبر داد.

واحدهای شهری نهضت ملی در حال احداث توسط بنیاد مسکن به ۱۱۰ هزار واحد رسید

معاون بنیاد مسکن با اعلام تسریع در روند احداث واحدهای مسکونی تعداد واحدهایی که وارد فاز اجرا شدند را ۱۱۰ هزار واحد عنوان کرد.

اجرای بیش از ۲۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در روستاها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیاتی شدن بیش از ۲۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد در روستاها خبر داد.

برنامه ساماندهی چابهار با احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام انجام بخشی از بهسازی معابر چابهار از صدور پروانه ساختمانی برای ۸۰۰ واحد مسکونی خبر داد و گفت: برنامه بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی در محدوده یکهزار هکتاری چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد است.

انتشار ویرایش پنجم آیین‌نامه مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله سال ۱۴۰۲

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انتشار ویرایش پنجم آیین‌نامه مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله (آیین نامه ٢٨٠٠) در نیمه اول سال آینده برای مهندسان کشور خبر داد.

واگذاری زمین نهضت ملی به ۳۰ هزار متقاضی در شهرهای کوچک

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه واحدهای مسکونی نهضت ملی در شهرهای کوچک به شکل یک طبقه حیاط دار ساخته می‌شود از واگذاری زمین به ۳۰ هزار متقاضی با این شرایط خبر داد.

ضرورت توجه به توصیه‌های متخصصان در توسعه شهرها

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تبریک روز مهندس بر ضرورت توجه و بهره‌مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان در توسعه شهرها تاکید کرد.