شناسهٔ خبر: 128303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری اولین آزمون ورود به حرفه مهندسان در سال ۱۴۰۲

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: اولین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسان در سال ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محمد توان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنندگان  باید در حوزه های معماری، عمران، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک با یکدیگر به رقابت بپردازند.

توان اظهار کرد: همچنین در روزهای مقرر، آزمون رشته های کاردانی شامل معماری، عمران، تاسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی و نقشه برداری و  بهمراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و بهسازی به طور هماهنگ و همزمان برگزار می شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان از آغاز زمان ثبت نام آزمون خبر داد و گفت: شروع ثبت نام تمامی رشته ها از روز پنج شنبه مورخ ۱۱ اسفندماه آغاز و تا پنج شنبه هفته بعد  از ان مورخ ۱۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

توان ادامه داد: آزمون رشته معماری (طراحی) در روز جمعه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه و آزمون تستی سایر رشته ها در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گفتنی است متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه www.inbr.ir از جزئیات برگزاری آزمون مطلع شوند.