شناسهٔ خبر: 130576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای طرح نوروزی انجام شد؛

طرح کنترل و نظارت بیش از ۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان 

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل جاده عمومی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت و کنترل بر ۸۲۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی تا ۹فروردین ماه سالجاری در محورهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:با توجه به آغاز مسافرت های نوروزی ودر راستای سفر ایمن کاربران جاده‌ای‌در ایام نوروز، کنترل و نظارت بر سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری با هماهنگی پلیس راه ، طرح کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان مسافری عمومی بطور مستمر در این ایام حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد:در این نظارت ها کنترل دروازه‌ای ناوگان کالا، مسافر و حمل مواد خطرناک، بازدید از پایانه‌های مسافربری و کالا، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا، بازدید از مراکز معاینه فنی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، رعایت ضوابط و مقررات، رسیدگی به شکایات و ارائه خدمات بهتر از جمله اهداف طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان است.

کرد در خاتمه خاطر نشان کرد:کاربران حمل و نقل عمومی مسافر درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه اعم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بی‌توجهی راننده به قوانین، عدم توقف در هنگام نماز، برخورد نامناسب راننده و ...  مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا با قید فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.