شناسهٔ خبر: 130607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون؛

مشکلات پروژه‌های راه وشهرسازی شهرستان تیران و کرون بررسی شد

جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون در جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون، مسائل و مشکلات پروژه‌های راه وشهرسازی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا پس از اجرای آیین آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر برگزار شد.  

در این جلسه پیرامون مسائل مختلف در حوزه اراضی دولتی، تعیین تکلیف اراضی تصرفی و مبحث طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون بحث و گفتگو و تصمیم گیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از استماع گزارشات ارائه شده توسط اعضا در خصوص اقدامات بعمل آمده و مسائل و مشکلات موجود ضمن تاکید بر برگزاری این جلسات، راهکارهای عملی در راستای رفع موانع موجود ارائه داد.  

وی اظهار داشت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع هفت نشست هم‌اندیشی با مسئولین شهرستان تیران و کرون برگزار شد که جمعاً ۷۹ مصوبه داشته و از این تعداد ۲۸ مصوبه مربوط به مسائل و مشکلات شهر رضوانشهر بوده است.  

قاری‌قرآن با تاکید بر انجام واگذاری اراضی منطبق بر قوانین و ضوابط اذعان داشت: قانون‌گذار، دستگاه‌های متولی اراضی دولتی را مکلف کرده است حق و حقوق دولت را احصا کنند لذا اموال دولتی که به هر دلیلی در ید فردی قرار گرفته است می‌بایست مراتب قانونی آن طی شود.  

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در کل استان بیش از ۴۲۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند که حدود ۱۴۵ هزار نفر از آنان حائز شرایط شناخته شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت؛ نیمی از این تعداد مربوط به کلانشهر اصفهان شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر، بهارستان و فولادشهر بوده و مابقی در دیگر شهرهای استان پراکندگی دارد.   وی عنوان کرد: در شهرهای کوچک مطابق با شرایط اقلیمی در صورت وجود زمین به میزان کافی اراضی به صورت تک واحدی واگذار می‌شود که به لطف خدا از اراضی واگذار شده میزان زیادی در مرحله ساخت قرار دارد.  

قاری‌قرآن افزود: با تلاش‌های بعمل آمده در کل استان تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد تامین زمین شده است. وی اذعان داشت: در شهر تیران پنج هزار و ۴۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند که دو هزار و ۲۰۰ نفر از آنان حائز شرایط شناخته شدند و از این تعداد، در همان ابتدای شروع طرح ۶۵۴ نفر با توجه به وجود زمین، تخصیص به آنان از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام پذیرفت که اکنون در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به زمان‌بر بودن و طولانی بودن روند الحاق اراضی به محدوده شهری گفت: با الحاقات انجام پذیرفته برای شهر تیران، نیاز فعلی این شهر به زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع می‌شود.  

وی بیان داشت: در شهر رضوانشهر ۴۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند که ۲۴۷ نفر آنان حائز شرایط شناخته شدند در شهر عسگران نیز ۱۶۱ نفر ثبت نام کردند و ۴۱ نفر حائز شرایط هستند که هماهنگی لازم برای تامین زمین این شهر در حال انجام است.