شناسهٔ خبر: 131369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

واگذاری بیش از ۱۱۰ هکتار زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تامین بالغ بر ۱۱۰ هکتار زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان اظهار کرد: تعهد استان گلستان برای ساخت مسکن طی یک سال ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن شهری در ۳۵ شهر استان است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از مجموع این ۳۵ شهر، ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر در گلستان وجود دارد که برنامه احداث مسکن در این شهرها  توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست اقدام است.

وی افزود: در باقی شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر اداره کل راه و شهرسازی تعهد تأمین زمین را بر عهده داشته و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به عنوان کارگزار در حال ساخت مسکن در این شهرها است.

شعبانیان همچنین تصریح کرد: سهم بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی دولت سیزدهم در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی است که بخشی از آنها در شهرها و بخشی در روستاها اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: اداره کل راه و شهرسازی در سال گذشته ، بالغ بر ۱۱۰ هکتار از اراضی تامین شده را  برای ساخت مسکن به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: این اراضی قابلیت احداث ۱۱ هزار و ۴۱۶ واحد در شهرهای آق قلا، بندرگز، گمیش تپه، خان ببین، گالیکش، کردکوی، جلین، نوکنده، سیمین شهر، قرق، نگین شهر، آزادشهر، بندر ترکمن، کلاله، سرخنکلاته، مراوه تپه، گنبد کاووس و گرگان را دارد.

شعبانیان همچنین اظهار کرد: تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان ها، از جمله گلستان، با توجه به محدود بودن شهرها به پهنه های  جنگلی و زراعی و همچنین عدم وجود اراضی ملی و دولتی، فرآیندی زمانبر است و برنامه اداره کل راه و شهرسازی برای رفع کمبود زمین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

وی افزود: برنامه اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای رفع کمبود و کسری زمین، استفاده و بهره گیری از ظرفیت اراضی بخش خصوصی از طریق توافق است.