شناسهٔ خبر: 131925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی ویژه و تخصصی چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن- اصفهان در جلسه ویدئوکنفرانسی طرح نهضت ملی مسکن که به ریاست دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان مورد تحلیل، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه ویدئوکنفرانسی طرح نهضت ملی مسکن به ریاست روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ اصفهان با هدف تحلیل در روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و بررسی نقاط قوت و ضعف برگزار شد.   

در این جلسه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان‌های اصفهان و کرمان پس از ارائه گزارش توسط مدیران کل، مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع مشکلات و معضلات پیش رو تصمیم گیری شد.   

تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی استان اصفهان از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی میزانِ اراضی تامین شده و موارد الحاق، راهکارهای لازم برای شهرهای دچار کمبود زمین ارائه شد.   

در این نشست بر کوتاه شدن فاصله برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج در راستای تسریع موارد الحاق و تسهیل در روند اداری اجرا این طرح تاکید شد همچنین به صورت ریزبینانه و جزء به جزء وضعیت پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.   

بازآفرینی شهری و بهسازی محلات هدف از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که پس از ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده، پیشنهاداتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بافت فرسوده در طرح نهضت ملی مسکن ارائه و در این رابطه برنامه ریزی شد.   

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: در این استان بیش از ۴۳۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نمودندکه پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.   

وی افزود: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۵۲ هزار متقاضی افتتاح حساب نمودند و افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده که از این میزان، اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۴۷ هزارواحد در سطح استان موجود بود و مابقی از روش‌های مختلف تامین شده است.                  

وی گفت: در حال حاضر در مجموع ۴۹۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون پروانه ساختمانی بیش از ۲۰ هزار واحد در سطح استان اصفهان اخذ شده است‌، افزود: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از هشت هزار واحد پایان یافته، اسکلت و سقف افزون بر چهار هزار واحد انجام و ۳۵۰ واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارند.