شناسهٔ خبر: 132119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد؛

روکش آسفالت بیش از ۸۹۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱/برنامه ریزی برای اجرای ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سال جاری

روکش آسفالت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از روکش آسفالت ۸۹۶ کیلومتر از محورهای تحت پوشش این اداره کل در سال گذشته و پیش بینی اجرای ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت طی سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان).ایوب کرد اظهار کرد: تمام این اقدامات در بخش نگهداری راه ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، طول عمر جاده ها و  کاهش استهلاک خودروها با اولویت جاده های شریانی انجام شده است.

 وی بیان کرد: زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می‌شود که نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان به دلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آب‌های آزاد جهانی، از مزیت ویژه‌ای در حوزه تجارت و ترانزیت برخوردار است و این امر ضرورت داشتن آسفالت مناسب راه‌ها را دوچندان می کند.

کرد یادآور شد: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست، نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.