شناسهٔ خبر: 132371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تامین ۳۳۶ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن گلستان/تخصیص کافی سرانه‌های عمومی یکی از اولویت‌های اصلی ساخت مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توجه زیادی به تخصیص سرانه های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،مهدی ملک در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گلستان، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم بوده و بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه همزمان با سراسر کشور، در گلستان نیز اجرایی شده و تا امروز ۹۶  هزار و ۸۵۵ نفر در مجموع ۳۵ شهر استان این طرح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از مجموع متقاضیان ثبت نام شده، تا کنون فرم «ج» ۷۱ هزار و ۳۱۳ نفر  سبز و ۲۱ هزار و ۴۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند.

ملک در خصوص شرایط سبز بودن فرم «ج» متقاضیان گفت: چنانچه متقاضی تا کنون از هیچگونه تسهیلات و امکانات دولتی بهره مند نشده باشد، فرم «ج» آن سبز و مجوز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

وی افزود: سال گذشته با معضل تامین زمین در استان روبرو بودیم که با توجه به برگزاری جلسات مکرر شورای مسکن و شورای فرعی مسکن که به ریاست استاندار محترم برگزار می شد،  متراژ قابل توجهی از اراضی موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: تا کنون ۳۳۶ هکتار زمین موردنیاز اجرای طرح طی دوسال در استان تامین شده که ۸۱ هکتار از آن متعلق به اراضی مازاد دستگاه های اجرایی است.

ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به نوع ساختار شهر و اراضی موجود در شهرستان ها نحوه ساخت متفاوت، و بدیهی است که در شهرهای پر جمعیت مثل گرگان احداث ساختمان های چند طبقه و در شهری مثل گمیشان برای ساخت مسکن ویلایی برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر گرگان گفت: در این شهرستان پنج پروژه با۱۵۸۰ واحد فعال است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه ها در مرحله نازک کاری، سفت کاری، آجر چینی و مرحله اخذ پروانه می باشند.

ملک افزود: یکی از پیشروترین پروژه های استان، پروژه ۹۶ واحدی بهارستان گنبد است که با توجه به روند اجرای پروژه درماه های آتی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه های مسکن توجه مضاعفی به تخصیص سرانه های عمومی کرده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور به چند روش گروه ساخت، واگذاری به کارگزاران، واگذاری به پیمانکاران و انبوه سازان و خودمالکی انجام می شود.

ملک افزود: با  توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان های شمالی، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر زیادی بر پیشروی طرح نهضت ملی مسکن خواهد گذاشت.

وی در انتها یادآور شد: تا کنون ۱۹ هزار و ۱۴۲ درخواست خودمالکی در استان به بانک های عامل ارائه شده که از این تعداد سه هزار و ۵۱۰ درخواست، منجر به انعقاد قرارداد شده است.