شناسهٔ خبر: 132885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

ارتفاع بارش در کیشگ از توابع نیکشهر به ۵۰ میلی‌متر رسید

بارندگي مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این استان گزارش شده که بیشرین آن با ۵۰ میلی‌متر در کیشگ از توابع نیکشهر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،محسن حیدری اظهارداشت: میزان بارندگی در فرودگاه زاهدان یک میلی‌متر، چابهار۲.۵، کیشگ ۵۰، قصرقند ۳۱،تمندان هفت و نیک‌شهر ۶.۲ میلی‌متر بوده است.

وی بیان کرد: تا فردا دوشنبه در نیمه شرقی سیستان و بلوچستان همچنان شرایط برای رشد ابر و رگبارباران گاهی رعد و برق، تندبادلحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در جنوب شرق استان بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها همچنان محتمل است.

وی ادامه داد: در زاهدان و سایر نقاط نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا امروز آسمان این مناطق غبارآلود خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان تا اواسط وقت امروز وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد و احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد.

وی بیان کرد: روی دریا وزش باد متوسط تا نسبتا شدید تداوم داشته و در مناطق شرقی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و دریا نسبتا مواج خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان از رفتن به ارتفاعات و اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.