شناسهٔ خبر: 133162 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پیگیری مطالبه رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن/یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است

طرح نهضت ملی مسکن پیگیری مطالبه رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن، اجرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، انعقاد قرارداد حدود ۲۳۷ هزار واحد طرح نهضت ملی بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برنامه جامع همکاری های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه امضا می‌شود

روسای جمهور ایران و سوریه با اشاره به امضای اسناد همکاری‌ بین دو کشور، بر اهمیت «برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه» در جهت تامین منافع دو ملت و سایر ملت‌های منطقه تاکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس جمهور وارد دمشق شد

رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشتر ک اقتصادی در صدر هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، برای سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.

پیگیری مطالبه رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی از پیگیری دستور راه و شهرسازی در پی مطالبه رییس‌جمهور برای بررسی عملکرد ۱۰ استان کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات آن استان‌ها برای تسریع در تولید مسکن خبر داد.

بازرسی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی و یزد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای رفع مشکلات اراضی وقفی در خراسان رضوی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و استان یزد را استانی پیشرو در استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل استان برشمرد.

همزمان با ساخت بیمارستان‌های تاب آور مقاوم‌سازی بیمارستان‌های قدیمی انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تاکید کرد: رویکرد سازمان مجری در کنار ساخت بیمارستان‌های تاب آور جدید، ورود به مقاوم‌سازی بیمارستان‌های قدیمی و طراحی بدون خسارت است.

برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان شادگان در استان خوزستان

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه ساخت بیمارستان‌ها با تمامی مراکز و ساختمان‌های عمومی دیگر متفاوت است از سرعت دربرنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان شادگان در استان خوزستان به دنبال سفر رییس‌جمهور به استان خبر داد.

ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای سازه و اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان‌های موجود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای سازه و اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان‌های موجود در همکاری با دفتر اسکان بشر ملل متحد در تهران خبر داد.

حریم گسلی ۹ شهر در دست تهیه قرار دارد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مطالعات این مرکز برای کاهش مخاطرات فرونشست در همکاری مدیریت بحران شهر تهران در حال انجام است و دستور العملی در دست تدوین قرار دارد.

آسیب شناسی شهرهای جدید انجام شد

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن با حضور در برنامه زنده ثریا گفت: کل حاکمیت باید کلان‌پروژه مسکن را حمایت کند. همچنین ابعاد این کلان پروژه و تفاوت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بایستی برای مردم روشن شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: هرجایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد خانه یک طبقه حیاط دار احداث می‌شود.

اجرای طرح نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن به ۱۲۴ هزار واحد رسید

معاون بنیاد مسکن گفت: ساخت مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد هم‌اینک به ۱۲۴ هزار واحد رسیده است.

انتصاب سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس

خلیل محبت خواه طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس منصوب شد.

قرارداد خودمالکی بیش از ۷۷ هزار واحد در بانک مسکن منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۷۷ هزار و ۱۹۲ واحد به مبلغ ۲۵ هزار و ۶۴۱ میلیاردتومان خبر داد.

قرارداد حدود ۲۳۷ هزار واحد طرح نهضت ملی منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی به مبلغ ۸۰ هزار و ۳۹۲ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد.