شناسهٔ خبر: 133826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

پیشرفت ۴۸ درصدی ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرضا

محمدحسن نادری- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: در حال حاضر تعداد ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن، در سروستان شهرضا با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد حسن نادری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا ثبت نام کردند که با توجه به بررسی و پالایش های بعمل آمده، تا کنون افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.  

وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر انصراف دادند و بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ متقاضی نیز به دلیل نداشتن شرایط مورد نظر رد درخواست شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اذعان داشت: در حال حاضر تعداد ۳۷۸ واحد از طرح نهضت ملی مسکن، در سروستان شهرضا با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در دست احداث قرار دارد.  

وی اضافه کرد: آماده سازی فاز ۵ و ۶ سروستان به مساحت ۷۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجرا بوده و دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

نادری با اشاره به تصویب طرح تفکیکی سایت ۹ هکتاری محله پانصد دستگاه شهرضا درکمیسیون ماده پنج استان، عنوان کرد: به منظور تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در شهر شهرضا الحاق ۸۰ هکتار اراضی واقع در سروستان در کمیته فنی استانداری اصفهان به تصویب رسید.  

وی بیان داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی ملی و دولتی شهرستان شهرضا شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه اسناد دریافت شده به تعداد ۹۰ فقره بوده است اذعان داشت: اداره راه و شهرسازی این شهرستان در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.  

وی با تاکید بر اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی گفت: با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی، در یکسال اخیر بیش از ۵۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.  

نادری در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع مشکل معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان ابراز داشت: با پیگیری‌های بعمل آمده ۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری های این مناطق تحویل داده شد.