شناسهٔ خبر: 134061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کنترل و نظارت بیش از هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری در محورهای خراسان جنوبی

حاجی صفری.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از کنترل و نظارت بیش از هزار دستگاه حمل و نقل کالا و مسافری متردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، در قالب طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری، ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان مسافری و باری مورد بازدید و کنترل قرار گرفته اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد.

حاجی صفری بیان کرد: در بخش ناوگان باری نیز اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی یادآور شد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و پس از احصاء تخلفات، موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.