شناسهٔ خبر: 134422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حوزه راههای استان همدان انجام شد؛

فعالیت ۲۵ گروه راهداری در مسیر ۱۶۰ کیلومتری راه کربلا

جواد نگاهداری معاون راهداری استان همدان معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت ۲۵ اکیپ راهداری در مسیر ۱۶۰ کیلومتری راه کربلا در حوزه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، جواد نگاهداری گفت: ۲۵ اکیپ راهداری در قالب راهداری محوری از ابتدای حوزه راه‌های فامنین تا انتهای حوزه راه‌های شهرستان اسدآباد به طول ۱۶۰ کیلومتر در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت اکیپ‌ها به شکل امانی و پیمانی شامل: روکش آسفالت، ترانشه برداری، ساخت پارکینگ، شانه سازی و آزادسازی حریم، خط کشی، نصب حفاظ میانی و سیستم روشنایی و تعریض است.

معاون راهداری استان همدان تأکید کرد: استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر راه کربلا و تردد زائرین اربعین حسینی قرار دارد و از این رو ارتقاء ایمنی راه‌های ارتباطی استان همدان جزو اولویت‌ها و در دستور کار راهداری قرار دارد.

نگاهداری افزود: هم اکنون عملیات تعریض گردنه اسدآباد بطول ۱۴ کیلومتر در دست اقدام است و در تلاش هستم تا فرارسیدن ایام اربعین عملیات تعریض، نصب نیوجرسی و سیستم روشنایی گردنه اسدآباد به اتمام برسد.

این مسئول گفت: زیرگذر موسی آباد واقع در محور اسدآباد -کنگاور متاسفانه به دلیل وجود معارض تعطیل شده بود که با پیگیری‌های مستمر مشکل معارض آن در حال رفع و عملیات تکمیل این زیرگذر از طریق اکیپ امانی در حال انجام است.