شناسهٔ خبر: 134798 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور/طراحی مدل‌های جدید مالی برای مشارکت سرمایه گذاران در ساخت مسکن

نشست اجرای یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور، رونمایی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با ارائه کد رهگیری رایگان، انتقال پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در قالب طرح بازآفرینی شهری، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شرح زیر است:

طراحی مدل‌های جدید مالی برای مشارکت سرمایه گذاران در ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مدل‌های جدید مالی در قرارگاه مسکن با تعیین ۵۰ نقطه برای مشارکت با سرمایه گذاران آماده سازی و شروع می شود.

یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی اجرایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها، روستاها و بافت‌های فرسوده خبر داد.

رفع موانع تولید مسکن در قرارگاه ملی مسکن پیگیری می‌شود

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پیگیری برای رفع موانع تولید مسکن گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند.

رونمایی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور با ارائه کد رهگیری رایگان

وزارت راه و شهرسازی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور برای ثبت قرارداد و دریافت شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه رونمایی کرد.

بنگاه‌های متخلف پردیس پلمپ شد

با حضور نمایندگانی از بازرسی اصناف، رئیس اتحادیه املاک شهرستان پردیس و مدیر کل گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی چند بنگاه متخلف پردیس پلمپ شد.

مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی سقف‌های لرزان، حلقه مفقوده بافت‌های فرسوده

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار خراسان رضوی، مقاوم‌سازی و ایمن‌‎سازی سقف‌های لرزان را حلقه مفقوده بافت های فرسوده برشمرد و خواستار توجه ویژه تمام متولیان امر جهت حفظ جان مردم ساکن در این بافت‌ها شد.

انتقال پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در قالب طرح بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با شهردار ارومیه بر اهتمام آن شهرداری نسبت به معرفی محلات مشمول بازآفرینی شهری تا پایان خرداد تاکید کرد و گفت: انتقال پادگان لشکر ۶۴ در قالب طرح بازآفرینی شهری در دستور کار است که با اینکار در صدد هستیم تا از ظرفیت اراضی برای احیای کاربری‌های عمومی و به خصوص فضای سبز و ایجاد باغ موزه نظامی استفاده کنیم.

بیمارستان شادگان با ۲۵۰ تخت بیمارستانی و با سرمایه ۷۵۰ میلیاردتومان احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تسریع در عملیات ساخت بیمارستان شادگان با ۲۵۰ تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: بیمارستان شادگان با ۲۵۰ تخت و با پیش‌بینی سرمایه ۷۵۰ میلیاردتومانی طی ۵ سال احداث می‌شود.

بیمارستان ساری الگوی مقاوم در برابر زلزله می‌شود

اجرای طرح بهسازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان‌ آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری جمهوری اسلامی ایران و کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد که تحت عنوان بهتاب ۲ شناخته می‌شود آغاز شد. بناست این بیمارستان به عنوان الگوی مقاوم در برابر زلزله شود و در آینده بیمارستان‌های بیشتری در کشور همراه با مدارس برای خدمات بعد از زلزله و بحران‌ها پاسخگوی آسیب‌دیدگان باشد.

امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای کارکنان و کارگران این شرکت در شهر خواف خبر داد.

بازگشت بیش از یک‌هزار و ۲۹۲ هکتار زمین دولتی به بیت المال در سال ۱۴۰۱

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از بازگشت بیش از یک‌هزار و ۲۹۲ هکتار زمین دولتی به بیت المال در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پایتخت نوسازی می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران و این بنیاد در بافت فرسوده تهران ساخته خواهد شد.

تفاهم بنیاد مسکن با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت‌های تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ارائه خدمات ژئو تکنیک، آزمایشگاهی و کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی شهرک‌های صنعتی ایران را به عهده می‌گیرد.

۱۳۱ هزار واحد نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحدهای نهضت ملی را که در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد در حال ساخت است ۱۳۱ هزار واحد عنوان کرد و گفت: در سال جاری و تا سوم خرداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.

قرارداد تسهیلات بیش از ۵ هزار مسکن روستایی امضا شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و ۴ هزار و ۶۴۱ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.