شناسهٔ خبر: 134967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

اجرای پروژه‌های راهسازی گلستان با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در اجرای پروژه‌های راهسازی، استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌های راهسازی در استان، نقش تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصادی و موضوع اشتغال دارد، اظهار کرد: طی سال های اخیر بکارگیری و استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌های راهسازی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: خوشبختانه نتیجه این اعتماد، توسعه و ارتقا به موقع زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی در استان است.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق پروژه‌ها نیازمند یک تعامل دوسویه بین اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران بومی است، گفت: با بهره‌گیری از شناسایی توانمندی پیمانکاران و برگزاری مناقصات به موقع و اجرای تعهدات طرفین، می‌توان در برنامه‌ریزی دقیق پروژه‌ها برابر زمان‌بندی موفق عمل کرد.

ملک همچنین تصریح کرد: پروژه‌ها و برنامه‌های راهسازی در قالب چند گروه مشخص، تعریف و تدوین شده، و هر کدام از پروژه‌های راهسازی بر حسب تخصص و پشتیبانی مالی و ضوابط برگزاری مناقصه، به پیمانکار معین واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲  پیمانکاران بومی استان در حوزه راهسازی با اداره کل راه و شهرسازی گلستان همکاری دارند گفت: این امر علاوه بر اهمیت توسعه اقتصادی و معیشت مردم استان، به لحاظ اشتغالزایی نیز از اهمیت بالایی برای استان برخودار است.

ملک در ادامه اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان و پیمانکاران بومی همواره مورد تاکید استاندار معزز گلستان بوده و در مناقصات و بکارگیری پروژه‌های عمرانی امتیاز بومی بودن لحاظ می شود تا حمایتی از تولیدکنندگان و اشتغال استان باشد.