شناسهٔ خبر: 135363 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین سند جامع حمل و نقلی و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی بین ایران و ترکمنستان/مرز میلک بازگشایی شد

جاده چالوس تدوین سند جامع حمل و نقلی بین ایران و ترکمنستان، پیگیری راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی دو کشور ایران و ترکمنستان، بازگشایی مرز میلک بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

استقبال وزیر راه و شهرسازی از هیأت عالی رتبه ترکمنستان

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ترکمنستان صبح امروز در مهرآباد از هیأت عالی رتبه ترکمنستانی به ریاست رئیس خلق مصلحتی و رهبر ملی این کشور استقبال کرد.

سند جامع حمل و نقلی بین ایران و ترکمنستان تدوین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعال سازی توافق نامه ترانزیتی عشق آباد و تردد روزانه ۶۰۰ واگن در مرزهای سرخس و اینچه برون از تدوین سند جامع حمل و نقلی جامع بین ایران و ترکمنستان خبر داد.

پیگیری راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی دو کشور ایران و ترکمنستان

رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان ضمن تقویت حضور آن کشور در تکمیل زنجیره کریدور شمال-جنوب از پیگیری برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی دو کشور خبر داد.

تردد بیش از ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های برون شهری طی اردیبهشت‌ماه

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: طی اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۶۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۸۹ وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی کشور تردد داشتند که نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

تأسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری و شرکت های حمل و نقلی و لجستیکی بین کشورهای منطقه

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست بغداد به منظور همسوسازی اقدامات در خصوص کریدورهای ترانزیتی، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای راهبری و نظارت، تأسیس صندوق مشترک تأمین مالی و سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های مشترک حمل و نقلی چندوجهی را مطرح کرد.

افزایش بی سابقه ترددها در پایانه مرزی تمرچین 

مدیر پایانه مرزی تمرچین از افزایش بی سابقه تردد ها در پایانه مرزی تمرچین در ۲ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

مرز میلک بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بازگشایی پایانه مرزی میلک پس از وقفه ۲۴ ساعته به دلیل ناآرامی های صورت گرفته در این مرز خبر داد.

پیگیری تامین وتخصیص اعتبار برای راه های روستایی خراسان جنوبی

در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، پیگیری تامین وتخصیص اعتبار برای راه های روستایی شهرستان های حوزه انتخابیه تاکید شد.

تخصیص هزار و ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از نخصیص هزار و ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری های استان برای آسفالت معابر بافت فرسوده خبر داد.

تکمیل و بهره برداری از ۷ کیلومتر باند دوم بیله سوار - گرمی تا پایان سالجاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تخصیص و تحویل۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری بیله سوار جهت آسفالت معابر هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

خسارت ۲۸۸ میلیارد ریالی سرقت و تخریب تجهیزات ایمنی جاده ای سیستان و بلوچستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تخریب و سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در سال گذشته (۱۴۰۱) درجنوب این استان افزون بر ۲۸۸ میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.