شناسهٔ خبر: 135773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان اعلام کرد؛

ورود ۵۷۴ هزار وسیله نقلیه به استان اصفهان در تعطیلات گذشته

مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان مریم تاکی، رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از ورود ۵۷۴ هزار و ۹۸۶ وسیله نقلیه به استان در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اصفهان، مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به پایش مستمر وضعیت تردد و سفر ها در ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد و با بررسی اطلاعات و آمار تردد در بازه های زمانی مشابه در هفته گذشته، گزارش تردد در ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد بر اساس داده سامانه های حمل ونقل هوشمند جاده ای بدست آمده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: متوسط تردد ساعتی در راههای استان در بازه ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، ۴۹۵ تردد درساعت می باشد که در نسبت به بازه هفته گذشته در مجموع استان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی مذکور تعداد ۱،۶۴۹،۱۷۸ وسیله نقلیه بوده است.

تاکی بیان داشت: تعداد تردد ورودی به استان ۵۷۴۹۸۶ وسیله‌نقلیه و تعداد تردد خروجی از استان ۵۵۲۹۰۶ وسیله‌نقلیه بوده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان با اشاره به تردد ۱۷ درصدی ناوگان سنگین در این بازه عنوان کرد:این میزان تردد نسبت به بازه مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: محورهای پر تردد استان به ترتیب محورهای بهارستان اصفهان (رفت و برگشت)، زرین شهر-اصفهان(رفت و برگشت)، اصفهان – زرین شهر، شهرضا-اصفهان و آزادراه قم-کاشان ثبت شده است.

مریم تاکی خاطر نشان کرد: شهرستان های فلاورجان، مبارکه، خمینی شهر، اصفهان و شاهین شهر و میمه، بیشترین متوسط تردد ساعتی را داشته اند.

رییس مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد: سرعت متوسط در محورهای استان طی بازه ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه، ۸۷.۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱.۳ کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است.