شناسهٔ خبر: 135793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دوماهه نخست سالجاری صورت گرفت؛

نظارت و کنترل بیش از ۱۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان 

نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح کنترل و نظارت بر یک هزار و ۵۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در حوزه تحت پوشش این اداره کل طی دو ماهه سالجاری و افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد. 

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به اجرای طرح فوق در قالب ۸۹ مانور ،اظهار داشت:باتوجه به اهمیت ایمنی در سفر و ضرورت ارتقای ایمنی مسافران گشت های طرح کنترل و نظارت در محورهای پر تردد استان مستقر هستند.

وی ادامه داد:این طرح با هدف بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی ، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است .

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  سیستان و بلوچستان  تصریح کرد:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش‌نشانی ، اسناد و مدارک حمل و نقلی  در دستور کار قرار دارد.

کرد در خاتمه یادآورشد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.