شناسهٔ خبر: 135846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

احداث و بهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پروژه های احداث و بهسازی محورهای جنوب غربی استان گفت: پروژه احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان از جمله پروژه‌های اولویت دار این اداره کل است که قطعه باقیمانده با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست اظهار داشت: استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.  

وی در خصوص وضعیت راه‌ها و محورهای جنوب غربی استان اذعان داشت: کمربندی جنوب غرب اصفهان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده و این کمربندی از جمله پروژه های اولویت دار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی جنوب غرب برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد که به لطف خدا سه قطعه آن در سنوات قبل به بهره‌برداری رسید.  

وی ادامه داد: برای قطعه باقیمانده به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۰ دستگاه پل، قراردادی تحت عنوان عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان در سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال منعقد شد و این پروژه در دست اجرا قرار دارد.  

شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر این قطعه از پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۷۱ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و دو کیلومتر از بیس مسیر اجرا شده است.  

وی از دیگر پروژه‌های راهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان به پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه – مجلسی اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر و ۵۱ دستگاه پلِ قابل احداث، در سال ۱۳۹۹ در قالب دو قرارداد به مبلغ ۹۷۳ میلیارد ریال آغاز گردید که ۸.۶ کیلومتر از محور با هزینه‌ای بالغ بر ۴۱۵ میلیارد ریال و به صورت چهارخطه تکمیل و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی باقیمانده محور به طول ۲۱.۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر، بیس تثبیتی آن انجام و در حال اجرای بتن غلطکی می‌باشد همچنین تاکنون برای این قطعه ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی گفت: محور مبارکه مجلسی بروجن یکی از پرحادثه ترین محورهای استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می‌شود، در استان اصفهان این روش برای اولین بار است که انجام می شود و از مزیت‌های آن نسبت به آسفالت می‌توان به دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانی‌تر و کاهش در هزینه نگهداری اشاره کرد.