شناسهٔ خبر: 136596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل استان همدان تاکید کرد:

ضرورت استفاده و بکارگیری از ظرفیت های موجود در سیستم های حمل و نقل هوشمند

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر ضرورت پیاده سازی استفاده و بکارگیری از ظرفیت های موجود در سیستم های حمل و نقل هوشمند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی در نشست هم اندیشی در خصوص مسائل و موارد مرتبط با حمل و نقل محمولات معدنی شهرستان اسدآباد  هدف از برگزاری این نشست را بررسی و هم اندیشی در خصوص مسائل و موارد مربوط به حمل و نقل شهرستان عنوان وسپس گزارشی از وضعیت حمل و نقل شهرستان و مزایای اجرای طرح نوبت دهی مجازی و ارتقا رضایت مندی رانندگان ارائه کرد.

 وی در ادامه بر لزوم پیاده سازی، استفاده و بکارگیری از بسترها و ظرفیتهای موجود در سیستم های حمل و نقل هوشمند به منظور افزایش خدمات به رانندگان و ارتقا ایمنی و توزیع عادلانه بار تاکید و خواستار تعامل و همکاری شرکتها و تشکلهای صنفی استان در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده سازمانی در این زمینه شد. 

در این نشست مقرر شد با توجه به موافقت کلیه شرکتهای حمل و نقل شهرستان در زمینه راه اندازی و استفاده از سامانه های مجازی برای اعلام بار، نسبت به تعیین اپراتور سامانه اقدام کنند.

همچنین مقرر شد به منظور یکپارچه سازی فرآیندهای اعلام بار مجازی، اپراتور سامانه ( شرکت نرم افزاری مجری سامانه مدیریت اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی ) دارای مجوز فعالیت از دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان و تاییدیه لازم از دفتر حراست مرکزی سازمان باشد .

در این نشست همچنین مقرر شد با موافقت کلیه شرکتها، استفاده از سامانه الکترونیکی اعلام بار در مرحله اول برای حمل محمولات معدنی شهرستان در نظر گرفته شود و مرحله دوم با بررسی شرایط و اوضاع و احوال و با اعلام این اداره کل برای  کلیه محمولات شهرستان اقدام و به همین منظور مکان مناسبی برای ایجاد مرکز نوبت دهی و ساماندهی امور مربوطه تعیین شود.

همچنین مقرر شد فرمانداری و شرکتهای حمل و نقل شهرستان اسدآباد نسبت به تهیه و تنظیم تفاهم نامه مربوط به تقسیم بار محمولات معدنی شهرستان اقدام و نتیجه را طی مکاتبه ای به فرماندار این شهرستان ارسال کنند.