شناسهٔ خبر: 136776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدام مثبت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان؛

ساماندهی قاطع بنگاه ها و مشاورین املاک در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان از اقدامات قاطعانه و اثربخش این کارگروه برای ساماندهی بنگاه ها و مشاورین املاک گلستان سخن گفت.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: در اولین گام از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در گلستان گشت مشترک سامان‌دهی با اعضای سازمان ها و ادارات نظارتی تشکیل شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هر کدام از این اعضا با اختیارات خود نسبت به برخورد با متخلفین اقدام کرده و جریمه های صنفی و نقدی برای هر کدام از بنگاه های متخلف لحاظ می شود.

وی افزود: ساماندهی بنگاه ها و مشاورین املاک در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و اطلاعاتی  صورت می گیرد.

ملک همچنین گفت: در راستای این اقدام، اتحادیه مشاور املاک در شهر گرگان مکلف به استخدام و به کارگیری یک بازرس صنفی به ازای هر ۱۰۰ واحد صنفی بنگاه مشاور املاک می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه اظهار کرد: در مرحله اول پایش که توسط اتحادیه مشاورین املاک صورت گرفته، در سطح شهر گرگان هزار و ۱۸۰ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ واحد صنفی متخلف در این شهر شناسایی و اقدامات قاطعانه با آن ها انجام شد.