شناسهٔ خبر: 136900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اختصاص بیش از ۳۰۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت فرسوده استان اصفهان

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از سه هزار تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات بعمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری اظهار داشت: یکی از مشکلات بافت های فرسوده استان اصفهان، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که به لطف خدا و در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه ای در این خصوص بعمل آمد.  

وی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده های مصوب بافت فرسوده استان اصفهان اذعان داشت: در ابتدا استعلام از شهرداری های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام می‌پذیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۱۳ تن قیر رایگان مربوط به سال ۱۴۰۱ برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان اختصاص یافت، عنوان کرد: ۱۸ شهرستان شامل اصفهان، هرند، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نجف آباد و نطنز مشمول تخصیص قیر رایگان شدند.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: این میزان قیر به ۳۵ شهر استان و مناطق ۹ و ۱۴ اصفهان اختصاص یافته است.  

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰، بیش از پنج هزار تن قیر برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای مختلف استان اصفهان اختصاص یافت که این عدد در سال ۱۳۹۸، ۸۴۰ تن و در سال ۱۳۹۷، بیش از سه هزار تن بوده است.