شناسهٔ خبر: 138639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت و روکش آسفالت ۴۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان کرمانشاه

رحمت جلیلیان - معاون فنی استان کرمانشاه معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ ماهه اول سال‌جاری، ۴۱ کیلومتر عملیات آسفالت و آماده سازی برای آسفالت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) رحمت جلیلیان معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۱۹/۴ کیلومتر از راه های روستایی عملیات زیرسازی انجام شده و ۲۱/۶ کیلومتر نیز عملیات آسفالتی انجام شده که در مجموع ۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

وی افزود: در عملیات آماده سازی و روکش آسفالت راه های روستایی، ۸۰۸ خانوار از جاده بهرمند شده اند و اعتباری بالغ بر ۶۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.

جلیلیان درباره عملکرد ساخت راه‌های روستایی و فرعی در شهرستان های استان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه ۱۳، دالاهو ۳، گیلانغرب ۲، روانسر ۱، صحنه ۲، کنگاور ۱، هرسین ۲ و سنقر و کلیایی ۳ پروژه انجام شده است.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های فرعی و روستایی در استان تأثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی، تسهیل جابجایی بار، مسافر فرعی و روستایی خواهد داشت.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار کرد: برای توسعه راه‌های روستایی با هدف ایمنی تردد جاده ای، رونق روستاها، مهاجرت معکوس و آبادانی، برنامه‌ ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: راه های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و … است.

جلیلیان در پایان افزود: تمامی راه‌های ساخته شده، دارای استاندارد خاص خود بوده و بستگی به نوع کاربری آن دارد که استاندارد راه‌های روستایی با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.