شناسهٔ خبر: 138957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم:

۱۱۰ میلیارد تومان برای پروژه« سه راهی طارم به منجیل» اعتبار هزینه شده است

کرمان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم،با بیان اینکه ۱۶.۵ کیلومتر از پروژه« سه راهی طارم به منجیل» در دست اجرا است ،گفت:تاکنون برای این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن هم دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید غفور شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،به پروژه راه اصلی «سه راهی طارم به منجیل» اشاره کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری درسال ۸۲ بوده که عملیات اجرایی آن سال ۸۵ آغاز شده است. 

وی طول کل پروژه « سه راهی طارم به منجیل» را ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: ۸۰ کیلومتر از طول این پروژه در محدوده استان زنجان است و تاکنون ۴۷ کیلومتر به بهره برداری رسیده است. 

۱۶.۵ کیلومتر از پروژه« سه راهی طارم به منجیل» در دست اجرا است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶.۵ کیلومتر از این پروژه در دست اجرا است ،گفت: تاکنون برای این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن هم دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

شفیعی، اعتبار سال ۱۴۰۲ (مشترک بین دو استان گیلان و زنجان )را ۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و یاد آورشد: مبلغ قرار داد شرکت گوهر رود ۶۰۰ میلیارد تومان و مبلغ به روز هزار میلیارد تومان است. 

پیشرفت فیزیکی کل پروژه  « سه راهی طارم به منجیل» ۶۵ درصد است

وی،پیشرفت فیزیکی قطعه در دست اجرای پروژه راه اصلی« سه راهی طارم به منجیل» را ۲۰ درصد یاد کرد و افزود: اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور ۶۵ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم ،پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: این طرح جهت تکمیل کریدور جنوب به شمال غرب و ارتباط استانهای زنجان و گیلان و ارتقای بیشتر و بهتر ایمنی و تسهیلات سفر بری مسافران،حمل کالا و کاهش سوانح جاده ای که هر ساله جان هزاران  نفر را تهدید می کند و مزیت های خوبی برای کشور دارد اجرا می شود. 

شفیعی، با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های مهم استان زنجان است، تصریح کرد: در کل اجرای این پروژه برای استان فرصت خوبی است و اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است هم اکنون ۶ پروژه مهم راهسازی در استان زنجان در حال انجام بوده که از این تعداد، سه پروژه ملی راهسازی در شهرستان طارم در دست اجرا است.