شناسهٔ خبر: 139702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان خبر داد :

پیشرفت پروژه های محرومیت زدایی راه روستایی بشاگرد

پیشرفت پروژه های محرومیت زدایی راه روستایی بشاگرد معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با هدف تسریع پروژه‌های مناطق محروم، راه‌های روستایی از محور پشتکوه گافر شهرستان بشاگرد، استان هرمزگان بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از محور پشتکوه گافر شهرستان بشاگرد، اظهار کرد: پروژه‌های محرومیت زدایی راه روستایی و توسعه منطقه مکران در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به بازدید دو روزه از محورهای پشتکوه، گفت: در بازدید بعمل آمده، عملیات اجرایی آن از لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین بر لزوم تأمین اعتبار راه‌های روستایی و فرعی از محل اعتبارات کمیته‌های برنامه ریزی و حمایت از حوزه راه، تاکید کرد و گفت: راه موسوم به زیرکوه گافر به طول ۱۸ کیلومتر، ۲۳ روستای بخش مرکزی و بخش گافر و پارامون بشاگرد را به هم متصل می‌کند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی در خصوص محور پشتکوه گافر شهرستان بشاگرد نیز توضیح داد: محور یادشده به طول ۱۳۰ کیلومتر هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۷ درصد در حال اجرا است.

مقبلی اظهار کرد: راه ارتباطی اصلی دوراهی «پاتک، ملکن و درنگ مدو و آخران» شهرستان بشاگرد تا انتهای حوزه استحفاظی استان هرمزگان به طول ۱۳۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های در دست اولویت است که با هدف توسعه راه‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شده و تاکنون عملیات خاکبرداری و بازگشایی ۹۸ کیلومتر، زیرسازی و بسترسازی ۴۹ کیلومتر و آسفالت ۴۰ کیلومتر به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اتصال محور مواصلاتی استان‌های هرمزگان، سیستان وبلوچستان و کرمان، باعث برخوردارشدن ۲۷ روستا با بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت از راه مناسب آسفالته و همچنین تسهیل در تردد و ارسال محصولات دامی و کشاورزی منطقه می‌شود.