شناسهٔ خبر: 139797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

اخلالگران بازار مسکن در آذربایجان‌غربی به دستگاه قضایی معرفی شدند

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۹ اخلالگر بازار مسکن در بازرسی از عملکرد بنگاه‌های مشاوران املاک در سطح استان شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در چهاردهمین جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در طول ۹ روز گذشته ۸۳۸ بازدید توسط ۴۰ اکیپ بازرسی در ۲ نوبت صبح و عصر از بنگاه‌های مشاوران املاک در سطح استان انجام شده که در این مدت ۶۷۵ اخطار تخلف صادر شده است.

وی ادامه داد: در راستای بازرسی‌های انجام شده، ۱۰ بنگاه مشاور املاک متخلف در سطح استان شناسایی و به دلیل تخلفات عدیده پلمب و به دستگاه قضایی معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بنگاه‌های مشاور املاک متخلف شناسایی شده بعد از تشکیل پرونده تخلفات در شعب ویژه تعزیرات حکومتی در سطح استان، ۱۷ میلیارد ریال جریمه شدند.

حمزه‌لو افزود: در حال حاضر هفت هزار و ۱۸۱  مشاور املاک مجاز در سطح استان وجود دارد و در حال فعالیت هستند که بازرسی از فعالیت این واحدها در حال انجام است. 

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر بازار مسکن چهار جلسه هماهنگی در سطح استان برای تشدید نظارت‌ها بر بازار مسکن و فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک برگزار شده است و اهتمام ویژه‌ای برای اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر بنگاه‌های مشاوراملاک وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز در قالب زمانبندی مشخص شده، شناسایی و بانک اطلاعاتی لازم از این صنف مشخص گردد و متخلفان اخطاریه‌های لازم را دریافت کنند تا تعیین تکلیف این واحدهای صنفی انجام گیرد.

محمد صادق معتمدیان در چهاردهمین جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن و شناسایی متخلفان طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک اجرا می‌شود و بعد از شناسایی و صدور اخطاریه به بنگاه‌های مشاور املاک متخلف، طی زمان بندی مشخص شده، باید واحدهای متخلف پلمب شوند.

وی ادامه داد: اتحادیه باید بانک اطلاعاتی دقیق و درست داشته باشد و به وظایف قانونی خود در راستای نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک عمل کنند.

وی بیان کرد: باید با بسیج امکانات و ترویج آموزش‌های لازم اطلاع رسانی دقیق و شفافی از طرح ساماندهی املاک صورت گیرد زیرا این طرح برای نخستین بار بوده، که در راستای ساماندهی بازار مسکن اجرا می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اتحادیه‌ بنگاه‌های مشاور املاک باید پاسخگو باشند و بر فعالیت واحدهای این صنف نظارت دقیق داشته باشند و با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

معتمدیان بیان کرد: بازرسی‌ها باید جدی گرفته شود و هر بخشی که مسوولیت دارد باید نظارت جدی بر حوزه فعالیت خود داشته باشد زیرا بخشی از مشکلات ما ناشی از عدم نظارت‌ها است. 

وی اضافه کرد: از ظرفیت رسانه‌ها و رسانه ملی برای اطلاع رسانی از عملکرد بازرسی‌ها انجام گیرد و همچنین از ظرفیت مردم برای شناسایی بنگاه‌های مشاوران املاک می‌توان نهایت بهره‌برداری را کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرمانداران هم در جلسات بعدی حضور داشته باشند تا نظارت‌ها را در سطح شهرستان‌ها افزایش داده و بر این امر اهتمام ویژه داشته باشند.