شناسهٔ خبر: 140122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تشریح کرد؛

پیش‌بینی تغییرات تردد محورهای استان اصفهان در ایام شهادت امام حسین(ع)

پيش‌بيني تغييرات تردد محورهاي استان در ايام شهادت امام حسين(ع) فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با در نظر گرفتن تحلیل و بررسی اطلاعات تردد بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته از افزایش تردد و سرعت در سطح محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرزاد دادخواه اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی ضمن  تحلیل و بررسی اطلاعات تردد بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته و نظر به نزدیکی تقریبی الگوی تقویمی‌تعطیلات با سال ۱۳۹۷ انتظار می‌رود، تغییرات تردد در محورهای استان روندی مشابه سال مذکور داشته باشد. و با افزایش تردد و سرعت،  بصورت نسبی در محورهای استان رو به رو باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: نمودار روند تغییرات تردد استان در تعطیلات مشابه سال گذشته و همچنین اسامی‌ محورهایی با پیش‌بینی بیشترین تغییرات تردد در بازه زمانی مذکور و نیز اهم شاخص‌های آماری قابل پیش‌بینی بوده، که می‌تواند شاخصی برای برنامه‌ریزی در جهت ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش حوادث احتمالی باشد.

دادخواه با اشاره به پیش‌بینی افزایش حداقل ۱۹ درصدی متوسط تردد ساعتی در محورهای استان در روزهای قبل از تعطیلات و کاهش ۱۰ درصدی در روزهای تاسوعا و عاشورا، تصریح کرد: متوسط تردد ساعتی در روزهای منتهی به تعطیلات می‌تواند به ۴۷۵ تردد برسد و با کاهش تقریبی در روزهای تعطیل به ۴۴۰ وسیله نقلیه در راه‌های استان برسد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: متوسط تردد روزانه در روزهای منتهی به تعطیلات می‌تواند به  بیش از ۱،۷۰۰،۰۰۰ تردد برسد و با کاهش تقریبی در روزهای تعطیل به ۱،۶۰۰،۰۰۰ وسیله نقلیه در روز در راه‌های استان خواهد رسید. 

وی بیان کرد: روز و ساعات اوج تردد سفرهای رفت  در محورهای استان، روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ و  در سفرهای  برگشت  در بازه مذکور نیز،  روز جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۸ تا ۲۱ پیش‌بینی می‌گردد.

فرزاد دادخواه با بیان افزایش ۳ درصدی، سرعت متوسط در محورهای استان در این ایام، افزود: انتظار می‌رود براساس تحلیل رفتار ترافیک، بیشترین تغییرات تردد در محورهای شهرستان‌های کاشان، گلپایگان، خوانسار، نطنز و چادگان وجود داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌گردد بیشترین تردد غیربومی ‌استان مربوط به استان‌های تهران، فارس، چهار محال و بختیاری و یزد بوده و بیشترین مقاصد سفر خودروهای پلاک اصفهان در  این ایام نیز، استان قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و خراسان رضوی باشد.