شناسهٔ خبر: 141206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصدمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

موانع اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف شد

یکصدمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در یکصدمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، موانع اجرایی این پروژه ها تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصدمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل پروژه نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان برگزار شد.  
در این نشست به بررسی هشت دستور کار پرداخته شد و ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا، گزارشاتی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، مسائل موجود و چالش های پیش رو ارائه، تصمیم های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید.  

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص کاهش حریم لوله گاز، اقدامات بعمل آمده برای جابه جایی خط لوله گاز، تسهیلات نهضت ملی مسکن، وضعیت تامین زیرساخت‌های پروژه ها ارائه و قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن استان مورد بررسی قرار گرفت.   

مطابق با گزارشات ارائه شده از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، پروژه ۳ هزار و ۵۶۸ واحدی شهر جدید بهارستان با پیشرفت ۲۶ درصدی در مرحله اجرای گچ و خاک و نما، پروژه ۱۶۹ واحدی در مرحله اجرای سقف دوم، پروژه ۱ هزار و ۲۰ واحدی در مرحله اجرای آرماتوربندی و بتن ریزی فونداسیون قرار دارد.  

 دیگر پروژه های این شهر شامل پروژه ۱۱۴ واحدی در مرحله اجرای سقف اول و دوم، پروژه ۱۲۰ واحدی در مرحله تکمیل خاکبرداری، پروژه ۱۲۴ واحدی در مرحله اجرای بتن مگر، پروژه ۹۱ واحدی در مرحله تکمیل خاکبرداری و اجرای بتن مگر، پروژه ۶۸ واحدی در مرحله تکمیل خاکبرداری، پروژه ۱۷۵ واحدی در مرحله تکمیل خاکبرداری و شروع بتن مگر هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان اظهار کرد: در این استان بیش از ۴۴۱ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نامی در شهر جدید بهارستان با بیش از ۱۴۷ هزار متقاضی بوده است.  

وی افزود: از مجموع ثبت نام های بعمل آمده در پهنه استان اصفهان، افزون بر ۲۲۳ هزار نفر متقاضی شهرهای جدید استان و بیش از ۲۱۸ هزار نفر متقاضیان شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر بودند.  

قاری قرآن ادامه داد: از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پس از پالایش های بعمل آمده بیش از ۱۴۹ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند و افزون بر ۱۲۱ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی تا کنون تخصیص پروژه شدند گفت: در حال حاضر افزون بر ۳۷ هزار واحد پروژه تعریف شده برای ۲۰ هزار و ۹۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد اتمام یافته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان اظهار کرد: بیش از ۵۲ هزار متقاضی در این شهر حائز شرایط فعال هستند و تایید نهایی شدند.  

وی افزود: در شهر جدید بهارستان بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شدند، برای افزون بر ۳ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و تا کنون فونداسیون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد اتمام یافته است.  

قاری قرآن گفت: در این نشست قیمت تمام شده هر مترمربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بررسی، همچنین مقرر شد موضوع مشکل پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن این شهر جدید در اسرع وقت تعیین تکلیف و در بازه زمانی تعیین شده صادر شود.  

وی بیان کرد: موضوع حریم لوله گاز در بهارستان، تامین انشعاب برق طرح نهضت ملی مسکن این شهر، آماده سازی و پروژه هایی که عملیات اجرایی آن آغاز نشده است از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی های لازم با مشورت اعضا در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شد.  

گفتنی است: در این نشست مشکل ابهامات نظام مهندسی در امر نظارت و مشکل اعتباری بانک‌ها در پرداخت بررسی و با دستور استاندار اصفهان تعیین تکلیف شد همچنین تکمیل قراردادهای انبوه سازان نیز مورد تاکید قرار گرفت.